• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Knalleleden 4 april

Promenanden längs Vildmarksleden förra helgen var lyckad, så vi vill gärna gå mer och ha många i sällskapet!!

4 april går vi Knalleleden från Hindås till Borås. Cirka 45 km. Följ med!!

Förslag:

07:51 Centralstationen Göteborg
09:18 Hindås Station
Restid 01:27 Grön Express, Buss 611

Sedan går det ett tåg tillbaka till Göteborg klockan 18:59 eller 19:25 från Borås.

Man kan även övernatta i Hultafors och på så vis dela upp sträckan i två delar.
 
Hej,
jag följer gärna med.
Kommer att gå hela sträckan utan övernattning.
Gick leden 2003 och har en karta från turistbyrån i Borås.
/Peter
 
Jag är på, är öppen för alla alternativ och har utrustning för det mesta. Så jag bokar datumet och avvaktar på övriga i gruppens synpunkter.
 
peg: Vad är det för skala på kartan,och om den är 1:50 000 har den rutnät RT90 på sig?

Jag kommer ta ut ett gäng punkter på kartan innan vi går och lägg in i GPSen men inte ta med mig min karta för den är så jäkla stor (militär variant, 4 x terrängkartan i storlek)
 
Jag kan tänka mig att gå halva sträckan ungefär och i ett lugnare tempo. Vi kan kanske följas åt till en första paus och sen dela på oss, de som vill gå snabbt och de som vill gå långsammare. Någon som vill göra mig sällskap i snigelgruppen? ;)
 
Jag gick leden mitt i sommaren (juli). Den går genom ett blandat natur och kulturlandskap (lättvandrad). Vackraste sträckan var längs Viaredsjön med en härlig utsikt. Ibland var märkningen lite dålig men hjälp av min karta kom jag fram till Borås till slut. Startade ca 07:00 från Hindås och var tolv timmar senare vid campingen i Borås. Tog bussen till Göteborg ca 21:00.

Kartan som jag har är en enkel broschyr. Jag är just nu bortrest och kommer inte ihåg skalan men skall kolla på fredag när jag kommer hem.
Den här kartan http://www.bollebygd.se/vanstermeny/fritidochturism/motionochfriluftsliv/knalleleden.4.8cf98e3119564725fb8000716.html är nog bättre än den jag har.

/Peter
 
Jag kan tänka mig att gå halva sträckan ungefär och i ett lugnare tempo. Vi kan kanske följas åt till en första paus och sen dela på oss, de som vill gå snabbt och de som vill gå långsammare. Någon som vill göra mig sällskap i snigelgruppen? ;)

jättebra idé! vi kan väl ta en frukostrast efter vandring någon timme eller två, och då se hur det ser ut med folks triveltakt.

själv tror jag att jag vill gå i den snabbare gruppen efter den pausen, men helt säkert finns det folk som vill gå i din takt. att många gärna tar det lugnare märkte vi ju sist vi var ute.
 
Jag skriver upp det i kalendern!
Men som det ser ut nu så beror det mycket på vad jag hittar på på fredagen, sen så måste jag vara hemma på söndag morgon/förmiddag så jag kommer gå hela sträckan och ta mig hem igen på kvällen i så fall.
 
Karta Knalleleden

Min karta är 1:50'000. Det finns ett rutnät på den. Om detta är RT90 vet jag ej.
Bifogar del av karta
Mvh
Peter
 

Bilagor

  • Knalleleden 1.jpg
    Knalleleden 1.jpg
    170.5 KB · Visningar: 2,304
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christian1 Cykla Sjuhäradsrundan (2 dagarstur) 18-19:e April Träffar 4
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.