• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vildmarksmarschen, Göteborg - Borås

26-27 september: Vildmarksmarschen
Samling i Skatås i Göteborg 11.00
Detta är vandringen du väntat på, dags att visa vad dina fotsulor går för! Vi kommer gå Vildmarksleden + Knalleleden från Göteborg till Borås på ett dygn. 83,5 kilometer med huvudsakligen skogsterräng med blandad kupering.

Schema
Lördag 11.00: Vi inleder med en pastasallad på parkeringen på skatås
Lördag 12.00: Vi startar marschen
cirka 17:00 ~ 19 kilometer: Härkeshult mat & vätskedepå
cirka 23:00 ~ 39 kilometer: Hindås mat & vätskedepå
cirka 06:00 ~ 60 kilometer: Olsfors mat & vätskedepå
cirka 12:00 ~ 83 kilometer: Ymergården, slutdestination

Depån i Hindås och Ymergården kommer att bjuda på varm mat, de andra depåerna har kall mat. Exakt vad det kommer vara för mat kommer bestämmas ganska nära inpå beroende på väder och temperatur. Önskemål kan framföras i denna tråden både på mat och dricka. Kostnad för deltagande är 200 kronor och då ingår mat, vätska och godis/energibars vid Skatås, Härkeshult, Hindås, Olsfors och Ymergården.

Funktionären kommer samla in väskor på Skatås som ni får tillbaka i Hindås. I denna väska bör finnas extra sockar, fräsch t-shirt, tröja för de mörka och kallare natt-timmarna, skavsårsplåster och annat ni kan önska ha tillgång till efter halva färden. Ryggsäckarna skickas sedan vidare med bil till Ymergården. Det kommer finnas en 60-liters drybag i Olsfors där man kan lämna sin tröja och denna drybagen kommer sedan hämtas upp och köras till Ymergården den också. Utöver detta rekommenderar jag vätskebälte eller mindre ryggsäck att ha under färden. Jag rekommenderar inte att ha tyngre utrustning med sig på en sådan här vandring, jag tror ni kommer bli tillräckligt utmattade ändå på över 8 mils skogsvandring.

Sista anmälningsdag 15 september, anmälningsavgiften på 200 kronor betalas i förväg till anvisat bankkonto som erhålls vid anmälan. Vandringen kommer bli av oavsett hur få som anmäler sig då detta är en personlig utmaning för mig, som skulle bli så mycket trevligare med lite sällskap på vägen.
 
Det här låter som en grej jag skulle kunna vara med på, men det krockar tyvärr med Lidingöloppet. Kanske kommer fler chanser...?
/Nadia
 
Otränad är jag men detta låter ju intressant ändå........ man kan ju alltid bryta :)
Jag får väl träna lite till sommaren.
Hur blir tempot på denna vandring?
Tänkte på om när det var ett gäng som gick vildmarksleden för ett tag sedan......är detta ett högt tempo eller lite lagomt?
Vet inte vad jag brukar gå per kilometer.... har aldrig haft behovet av det.

Hakar kanske på för att testa.
 
Sist vi gick var nog hyfsat lagom, men med lite för mycket raster. Ni kan ju själv räkna lite på tempo med de tider jag angivit.
 
kul

Detta låter definitivt intressant =)
Hur många har anmält intresse?

Ska jag gå med så tycker jag vegetarisk mat är bra ;-)
 
Hej hej!

Låter superkul, skulle gärna gå med =) Men som en tidigare nämde krockar det med Lidingöloppet... Finns det möjlighet att gå helgen innan eller efter istället??

// Marie
 
Det är två olika organisationer inblandade, men jag skall kolla på alternativet att flytta det en helg senare än angivet datum. Återkommer om någon vecka med besked.
 
Har tyvärr inte hittat någon lösning på krocken med Lidingö, och utöver det fått lite problem på logistiksidan. Så jag får nog tyvärr skjuta upp detta event till våren tills vidare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
utsidan2007 Friluftsvänner i Göteborg Träffar 30
Newlin Adventurers’ Gathering, Göteborg 12 Nov Träffar 0
thejon02 Friluftsfamilj i Göteborg Träffar 5
krigholm Tälta kring Göteborg Träffar 0
Hannahh Vänner Göteborg Träffar 8
tavce Singlar i Göteborg Träffar 5
Rootfruit Föräldralediga geocachare i Göteborg? Träffar 0
Lilla Blå Midsommar 2010 Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Träffar 1
Christian1 Cykeltur 25:e Maj Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur Göteborg 19:e Maj Träffar 1
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3
vkll Kvällsvandring 26/1, Göteborg Träffar 2
EmiliaT Friluftsintresserade par i Göteborg Träffar 0
solvindvatten Nybörjar-MTB i Göteborg? Träffar 2
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
Lilla Blå Skridskor i Göteborg Träffar 14
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
linangbg Aktiv i Göteborg i höst? Träffar 121
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
Tubben Nya vänner i Göteborg Träffar 0
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Michel.B Vandringssällskap i Göteborg Träffar 4
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
hyppeln Träningskompisar i Göteborg Träffar 64
fredric_verklig.se Träningskompis i Göteborg (Öster) Träffar 3
Moxer Någon ung i borås trakten som vill o vandra?:) Träffar 0
korpnatt Vandringskompis sökes i närheten av Borås. Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.