• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktiv i Göteborg i höst?

Hejsan.

Har nyligen hittat hit och läst lite tidigare inlägg om det mesta mellan singelträffar till paddelkompisar.. en hel del roliga inlägg:)

Aktiva singelklubben höll till i Stockholm så det kan jag skippa men söker väl ett gäng eller solomänniskor att paddla, vandra, cykla eller liknande tillsammans med.

Är ganska grön i gemet men springer och tränar mycket på annat sätt.

Hade varit trevligt att höra från dig/er..
Linda
 
Skulle man inte kunna organisera nåt liknande i gbg med "träffar" och olika aktiviteter också!
Jag är väl inte den som är bäst på att organisera sånt, men skulle gärna haka på.
 
Hejsan..

Ja det hade varit skoj att hitta på olika utomhusaktiviteter. Vad sägs om att först börja med en kajaktur? Antar att många har avslutat sina semestrar nu men det ska väl inte vara några problem att komma fram till en gemensam dag:)
Sedan får man väl förslagfrossa i vad som händer sen..
Ha en härlig dag Linda
 
Jaaaa!

Detta låter som en bra ide tycker jag.
Jag vill komma ut mer än vad jag gör nu och lyckas få med mina vänner på :)
Paddla kajak är favorit för mig men kan även tänka mig att testa andra saker.
Jag har semester denna vecka ut så jag kan tänka mig en paddeltur "när som helst" :)
//Henrik
 
Jag funderar på en paddel/klättertur nästa helg (dvs 17-18-19 nånting) och har mer än gärna sällskap. Vad sägs?
 
Det låter ju kul.. kajak röstar jag på!! för min del skulle fredag (hela dagen) eller söndag eftermiddag funka. Jag som inte har egen kajak ska då hyra. Har jag meddelat att jag inte är värlsdvan på detta (men funderar på att bli proffs:) ..hehe
 
Hej Linda o alla!

hänger väldigt gärna med på uteaktiviteter - har egen kajak och håller på att lära mig mer om paddlingskonsten så paddling=gärna!
Jag gillar också att bara ta långa promenader i skogen eller vid havet - de blir ännu bättre med god mat i ryggsäcken. ,
Generellt tycket jag det är roligt att prova nya aktiviteter - tex klättring som jag aldrig provat men skulle gärna göra - det verkar härligt och vore om inte annat en utmaning för min lilla tendens till höjdrädsla. ..

Jag är bortrest till 13/8 men därefter tillbaka på jobbet och därmed i Göteborg - helgen 17-19 aug skulle fungera när som helst för min del.

//Maria
 
Hej alla igen.

Jag och en kompis ska gå klätterkurs (utomhus, klipp) och tänkt kolla med göteborgs klätterklubb. Ska ni haka på?
Sedan vill jag meddela att jag är ledig nästa vecka så om någon vill ut och hitta på nåt så jag kan istrot sett när som..Bara att höra av sig. Tex paddla, vandra, fika i skogen eller springa en runda..
Ha det gott
Linda
 
Det verkar vara semestertider som "spökar" lite ännu, själv börjar jag jobba den 13/8. men "vi" verkar vara några stycken nu som é intresserade av olika typer av aktiviteter och är boende runt Gbg.
Kan det finnas intresse för att träffas te.x. 25/8 (förslag!) för en promenad (delsjöarna är ju lättillgängligt) och då snacka, planera lite aktiviter den närmsta tiden och kanske även inför vinter och nästa sommar? Jag själv är ju mest "såld" på vandringar, kanske på skidor runt sylarna i vinter, eller Sarek, Padjelanta nästa sommar?

Jag skall nästa helg 17-19/8 avverka en bit av Bohusleden (Vassbovik - Bottenstugan)

Ha det bäst
Ps. Skicka gärna "meddelande" här på utsidan så kan man diskutera datum/tider där o sen lägga ut på "forumet"
 
Hej alla!

En vecka kvar på semestern och mycket paddling att ta igen. Jag hänger gärna med på någon tur, när som helst. (kort eller lång, på land eller på vatten)

Ska nog ta en liten paddeltur nu i eftermiddag / kväll. Om någon vill hänga med så skriv något, snabbt.

/Andreas
 
Hejsan!

Jag vill också vara med i klubben:) Tyvärr är jag fortfarande rätt grön vad gäller paddling (läs total nybörjare). Dock är jag ju utrustad med en särdeles bra balans och gott mod, så det kanske skulle gå ändå. Hänger ju lite på mina medpaddlares tålamod... Å andra sidan kan det ju vara klart gemenskapshetsfrämjande att skratta tillsammans, för många skratt lär det nog bli!
Mina högtflygande planer om kajakkurs gick i stöpet, men en klätterkurs blev det däremot. Och i morgon är jag på jobbet igen, precis som många andra lät det som.

Men en promenix runt delsjöarna hänger jag gärna med på, jag kan både lördag och söndag den 25:e/26:e. Så kan vi snacka ihop oss och bestämma nästa aktivitet.

/Jenny
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joakim Ambrosson Bohuslän/Stenungsund, ngn aktiv? Träffar 5
ireklint fotograf söker aktiv jägare Träffar 2
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
utsidan2007 Friluftsvänner i Göteborg Träffar 30
Newlin Adventurers’ Gathering, Göteborg 12 Nov Träffar 0
thejon02 Friluftsfamilj i Göteborg Träffar 5
krigholm Tälta kring Göteborg Träffar 0
Hannahh Vänner Göteborg Träffar 8
tavce Singlar i Göteborg Träffar 5
Rootfruit Föräldralediga geocachare i Göteborg? Träffar 0
Lilla Blå Midsommar 2010 Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Träffar 1
Christian1 Cykeltur 25:e Maj Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur Göteborg 19:e Maj Träffar 1
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3
Cremytos Vildmarksmarschen, Göteborg - Borås Träffar 12
vkll Kvällsvandring 26/1, Göteborg Träffar 2
EmiliaT Friluftsintresserade par i Göteborg Träffar 0
solvindvatten Nybörjar-MTB i Göteborg? Träffar 2
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
Lilla Blå Skridskor i Göteborg Träffar 14
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
Tubben Nya vänner i Göteborg Träffar 0
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Michel.B Vandringssällskap i Göteborg Träffar 4
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
hyppeln Träningskompisar i Göteborg Träffar 64
fredric_verklig.se Träningskompis i Göteborg (Öster) Träffar 3
Mangee fjällvandring i sommar/höst Träffar 1
jompa79 Surfa i höst? Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.