• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Träningskompisar i Göteborg

Tjena!
Det skulle vara fint att vara ett gäng som kunde träna ihop, så att det blir lite roligare, mer motiverande och så kanske man kan lära sig något av varandra också. Eller vad säger du? Kanske blir det lite enklare att komma ut om man bestämmer tid med någon eller några. Med träning menar jag främst löpning, men crosstraining, kajak, beachvolley, multisportande och helt andra saker går nog bra också. Huvudsaken är att det är roligt och att man får röra på sig.

Så vad säger du? Hör av dig om du är sugen på att haka på. Det kanske kan bli något slags träningsgäng eller nå’t. Jag bor i östra delen av stan förresten, nära till Skatås och Delsjön alltså, och jag är inte så dundertränad, men det är ju det jag ska ändra på.
 
Visst - jag är på!

Halloj,

jag är gärna med på någon aktivitet - bara det är roligt som sagt! Springa kan jag, kajak skulle jag vilja prova och beachvolley är kul. I övrigt så åker jag telisar på vintehalvåret men nu drömmer jag och min sambo om att ge oss ut med segelbåten. Det skulle vara jäkligt kul att hyra en snabb liten katamaran och ge sig ut. Vet du eller någon annan här om det finns i stan?

Jag bor i Majorna och håller igång fysiskt på en lagom nivå med det som är roligt för säsongen.
 
Låter kul!

Hallå!

Bor också nära Skatås o längtar efter lite beachvolley så snart det blir lite varmare.. Men även löpning o kajak mm är ju härligt! Så är på och har flera vänner som också är det!
Testade på havskajak i Marstrand igår. Så härligt så det måste det bli mer av!
 
Vänner,

vi är två grabbar som brukar ta en kajaktur med utgångspunkt från Marstrand varannan vecka (helger). Vi är releativt nya på det här och brukar vara ute mellan 3 och 5 timmar. Vår nästa tur blir helgen vecka 22, hör av er om ni vill sammanstråla då.

Vänligen
/Marco
 
Ja e på!

Jag hänger gärna på på lite olika saker. Paddla har jag gjort några gånger, riktigt skoj. Det kan man ju hinna med även en kväll efter jobbet, då kan det bli oftare. Fast det är ju bättre med en helg. (Missar nog helgen V22)
Springer en del i skogen, men är rätt kass!!
 
Härligt!

Kul att fler vill hitta på nåt! Till att börja med är jag gärna med på en omgång beachvolley när som helst. Det finns planer i Slottskogen, finns det fler nån annanstans? Kajakpaddling tänker jag prova nån gång men just nu är det segelbåten som går först.

Jag såg förresten att de hyr ut windsurfingbrädor på Askimsbadet - är nån med och testar? Det var åratal sedan jag provade sist och det har hänt mycket med utrustningen de senaste åren.
 
Windsurfing!!!!!!!

Det måste vi göra! Jag seglade en del på de där stora 80-talsbrädorna, för duktigt många år sedan. Riktigt skoj! Kanske kan jag nu i helgen, verkar ju blåsa nu iallafall. Hör av dig/Patrik 776 93 93 0709 26 28 99

Paddlar gärna någon kväll nästa vecka om vädret är hyggligt.
 
Beachvolley!

Lite sent.. men vi är några som tänkte spela beachvolley ikväll-lördag! Så om någon vill med o vädret är OK så spelar vi i Skatås, beachvolley-planerna vid 18-tiden.
Tänkte grilla vid Härlanda Tjärn efteråt!
See You!
 
Tjena!
Det skulle vara kul att hänga med.
vilka dagar brukar du träna?
skriv gärna det.
Jag tränar alltid själv.
har tröttnatpå det
mvh jonas
 
Windurfing och träning

Patrik: sorry att jag inte såg ditt inlägg förrän idag! Det blåste rätt bra i helgen, helt riktigt (och nu också). Tyvärr har jag blivit rätt förkyld nu så jag får nog vänta några dar. Min sista surferfarenhet var också 80-brädorna. Nämligen en Vinta på 3,6 m som var osänkbar! Jag kollar upp när/hur Askimsbadet hyr ut samt kostnad så länge. Så får vi höras sen!

Apropå träningsdagar så har jag inga fasta sådana. Jag tränar det som vädret tillåter. Just nu tränar jag helst med inlines. Duggar det lite svalt tycker jag det är skönt att springa, mest kring Majorna/Röda sten/Slottskogen eftersom jag bor där. Men jag kan prova andra ställen... Jag är inte så dundertränad men kan väl springa en mil utan större smärtor ;)

Jeppe
 
Hej alla

Roligt att det kommit så många inlägg. Massvis av trevliga idéer! Själv har jag vart lite frånvarande sen jag startade tråden, ledsen för det Jeppe som svarade men inte fick svar från mig.

Men nu är jag tillbaka och jag är gärna med på något den närmsta tiden. Tisdag eller söndag denna veckan eller nästan närsomhelst nästa vecka är jag gärna med på nå't. Paddling, vindsurfning, beachvolley eller löpning helt enkelt, t ex.

Speciella träningsdagar har jag inte.
 
Jag hänger gärna på och springer. Aldrig fel med lite sällskap för omväxlings skull. Helst i skogen då. Änggårdsbergen och Skatås har ju massa fina stigar.

Kajak har jag bara provat två ggr, men det var kul och jag skulle gärna kajaka lite mer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
swanö MTB träningskompisar sökes i Stockholmsområdet Träffar 4
sannesso_algonet.se Träningskompisar i Växjö Träffar 0
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
utsidan2007 Friluftsvänner i Göteborg Träffar 30
Newlin Adventurers’ Gathering, Göteborg 12 Nov Träffar 0
thejon02 Friluftsfamilj i Göteborg Träffar 5
krigholm Tälta kring Göteborg Träffar 0
Hannahh Vänner Göteborg Träffar 8
tavce Singlar i Göteborg Träffar 5
Rootfruit Föräldralediga geocachare i Göteborg? Träffar 0
Lilla Blå Midsommar 2010 Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Träffar 1
Christian1 Cykeltur 25:e Maj Göteborg Träffar 0
Christian1 Cykeltur Göteborg 19:e Maj Träffar 1
Charlotta Rodéhn dagstur göteborg Träffar 3
Cremytos Vildmarksmarschen, Göteborg - Borås Träffar 12
vkll Kvällsvandring 26/1, Göteborg Träffar 2
EmiliaT Friluftsintresserade par i Göteborg Träffar 0
solvindvatten Nybörjar-MTB i Göteborg? Träffar 2
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
crillegbg fiske kompis i göteborg Träffar 0
Lilla Blå Skridskor i Göteborg Träffar 14
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
linangbg Aktiv i Göteborg i höst? Träffar 121
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
Tubben Nya vänner i Göteborg Träffar 0
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Michel.B Vandringssällskap i Göteborg Träffar 4
Landcruiser Tur-/Klättrekompiss i Göteborg? Träffar 6
fredric_verklig.se Träningskompis i Göteborg (Öster) Träffar 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.