KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
Hur beräknar man "rekreationsvärde" ??
Johnny
KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
JohnnyL; sa:KLAGER; sa:"utredningen ... bygger den på utdaterade beräkningar av rekreationsvärdet på jakten"
Hur beräknar man "rekreationsvärde" ??
Johnny
chralm; sa:Har man i kostnaden räknat in skrämseleffekter? Hur mycket är det värt att min mormor är livrädd då det brakar i skogen? I första hand för att det ska komma en stor älg.
johankse; sa:Visserligen ett sidospår men väl så viktigt.Om jag inte minns fel så påstod S Kållman att Sverige utan att kosta naturen kunde bära ca 25 000 individer. Eftersom tyska turister har med sig allt kommer inte de i fråga, men vilka skall få vara kvar?
tigertamjaren; sa:Låter det inte lite Hassan om det där?...![]()
Tack! Det var mycket länge sedan jag blev så glad över ett inlägg. Att ett par rimligheter staplade på varandra kan ge ett så oväntat resultat är riktig humor.KLAGER; sa:Jag kan tänka mig andra, mera effektiva och billiga sätt, att minska älgstammen. Man skulle t ex kunna låta jakten ingå i allemansrätten, fri för alla, inklusive turister.
Gift?KLAGER; sa:Jag kan tänka mig andra, mera effektiva och billiga sätt, att minska älgstammen. Man skulle t ex kunna låta jakten ingå i allemansrätten, fri för alla, inklusive turister.