Klimatförändringar - vi lever i det

Nåja, din ordvrængare.....vårt klimatavtryck ær ju i princip noll.
I rest my case......har precis køpt en Subaru Forester med 230 hp......kør mot horisonten så længe jag lever :-D
Nåja, om du kör mot horisonten så länge du lever lär du snart försvinna ur landet och vi slipper se röken (hö, hö, hö) av dig, plus att dina utsläpp snart drabbar andra länder än Sverige. Alternativt försvinner du ut i nordatlanten likt en lämmel på flykt. / Ordvrängare # 2

Antar att du @Stordrulen känner igen att ordet "klimatförnekare" diskuterats i forumet...eller har du också glömt?

Jodå, jag känner igen ordet och är medveten om hur det används.

Tydligen är det så att om nog många använder något fel så normaliseras det och anses till slut vara rätt även om det i grunden såklart fortfarande är helfel.

Jag anser fortfarande att det är ett direkt missvisande ord sett till dess tänkta betydelse.

"Klimatförändringsförnekare" hade väl kanske kännts mer korrekt för någon som förnekar klimatförändingarna.

"klimatförnekare" passar bättre för någon som förnekar att vi har ett klimat. ( i den mån det finns några ?)

Dom som förnekar att jorden är rund, ska vi kalla dom "Jordförnekare" om vi ska använda samma logik och språkbruk som när vi diskuterar klimat ?

Facebooksvenskan har tydligen börjat tagit över Svenska språket mer än man hade hoppats. :LOL:

Senast ändrad:
Nu är det ju ingen diskussion, utan tjafs.
Så tänkte inte jag att det skulle vara för drygt 930 inlägg sedan när jag startade tråden.

Kan vi inte återgå till trådens syfte?
Är det inte lika bra att du ber Admin lägga ned denna tråd, där inget konkret kommer ut, utan bara vanligt tjafs..Men bra försölk iaf...ang tråden.

Jag har bett dem flytta den till fritt forum, så slipper den iaf va det första man ser när man kommer hit. De som vill förneka klimatet kan göra det, och de som vill vara klimattaliban kan vara det där.

Men jag har inte fått gehör för den idéen än, det var några dar sen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips