Klimatförändringar - vi lever i det

Men ändå så som jag använder det i detta forum, och som förklarats i detta forum. Ingen vettig människa förnekar att vi har ett klimat.
Tycker att det är klargjort. Det måste vara jobbigt att vara en som vrider på varenda ord och bokstav.
Debatten handlar inte om detta om att det finns klimatförnekare i detta forum, utan om att diskutera klimatförändringarna.
Å varför skulle just du ha tolkningsföreträde när det gäller termen "klimatförnekare".
/Niklas

Å varför skulle just du ha tolkningsföreträde när det gäller termen "klimatförnekare".
/Niklas
Det har jag inte. Ordet kan såklart tolkas som att man förnekar att det finns ett klimat, vilket är märkligt. Vi har ju ett klimat…det kan nu inte förnekas.
Du vet vad jag menar och nu tjafsar du.

Det sjuka är att jag svarar dig. Måste sluta med det.

Det har jag inte. Ordet kan såklart tolkas som att man förnekar att det finns ett klimat, vilket är märkligt. Vi har ju ett klimat…det kan nu inte förnekas.
Du vet vad jag menar och nu tjafsar du.

Det sjuka är att jag svarar dig. Måste sluta med det.
Eller ligger det sjuka i att jag svarar dig?
/Niklas

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Eller ligger det sjuka i att jag svarar dig?
/Niklas
Att du svarar mig är ok, fortsätter du med det kommer du inte att få svar av mig. Jag har insett att vad jag än skriver så vrider och vänder du på det till din fördel, och det är som att jag stångar pannan blodig mot en stålpelare. Den viker sig inte,

Jag har inte gett upp, utan accepterar att jag inte ska lägga mer tid på detta mer,

Det här är faktiskt mitt sista bidrag i denna tråd. Denna gång är det så, och det här med ”sista klägg” har jag kanske sagt förut, men nu är det så.

Jag kommer att följa debatten och tjafset, och kommer inte svara eller skriva något.

Jag önskar dig och andra i tråden en fin fredag och helg.

Vänligen,
Thomas

Att du svarar mig är ok, fortsätter du med det kommer du inte att få svar av mig. Jag har insett att vad jag än skriver så vrider och vänder du på det till din fördel, och det är som att jag stångar pannan blodig mot en stålpelare. Den viker sig inte,

Jag har inte gett upp, utan accepterar att jag inte ska lägga mer tid på detta mer,

Det här är faktiskt mitt sista bidrag i denna tråd. Denna gång är det så, och det här med ”sista klägg” har jag kanske sagt förut, men nu är det så.

Jag kommer att följa debatten och tjafset, och kommer inte svara eller skriva något.

Jag önskar dig och andra i tråden en fin fredag och helg.

Vänligen,
Thomas
Att detta skulle vara ditt sista bidrag i tråden, tror jag på när jag vill!
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips