Personligen så tycker jag att det blir svårt att följa en tråd om den spretar. Bättre att skapa en ny tråd om det finns andra saker att prata om, som dyker upp i en tråd.Båda är väl ”fake news”
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klimatförändringar - vi lever i det
- Trådstartare Totteman
- Start datum
Nej, men framkallar tydligen sektliknande beteende.Båda är väl ”fake news” förstås!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Fråga han som drog in det.Hade Corona med klimatet att göra tror ni, då det diskuteras i tråden om klimatförändringar? #nyfiken
Men, du bidrar ju också till att diskutera sådant som inte är trådrelevant.Fråga han som drog in det.
Kan vi inte bara släppa pandemin i denna tråd?
Det håller jag med om. Men vi tänker nog inte på samma grupp. Se vidare knashögern i USA.Nej, men framkallar tydligen sektliknande beteende.
Det är en rörelse som tyvärr är relevant i sammanhanget, men jag kan tycka att den diskussionen ändå inte behöver föras i den här tråden.
Senast ändrad:
Det gör ju du också när du svarar. Jag svarar också om någon frågar.Men, du bidrar ju också till att diskutera sådant som inte är trådrelevant.
Kan vi inte bara släppa pandemin i denna tråd?
Det är en rörelse som tyvärr är relevant i sammanhanget, men jag kan tycka att den diskussionen ändå inte behöver föras i den här tråden.
Ändå kunde du du inte låta bli att nyss göra det ?
Men, ja....extremhögern i USA uppvisar ungefär samma sektliknande beteende som Klimathysteriker och andra domedags profeter.
Senast ändrad:
Ok. Jag tar tillbaka. Klimatkrisen är ett klassiskt exempel på ”allmänningens dilemma”. Effektiva åtgärder kräver internationellt samarbete.Ändå kunde du du inte låta bli att nyss göra det ?![]()
Samma sak gällde Coronakrisen, även om många inbillade sig att det går att ”stänga gränser”. Den amerikanska knashögern verkar vara allergisk mot allt som har med samarbete eller vetenskaplighet att göra.
Den amerikanska knashögern verkar vara allergisk mot allt som har med samarbete eller vetenskaplighet att göra.
Generellt verkar det som människor som ingår i ett trossamfund som gränsar till extremistbeteende använder de verktyg som de anser gagna deras syfte bäst.
Senast ändrad:
Ja, men låt detta sista svar om pandemin bli det sista om pandemin i denna tråd om klimatförändringar. Jag hoppas vi kan diskutera klimatförändringar, och inte pandemin.Det gör ju du också när du svarar. Jag svarar också om någon frågar.
Och det här behöver du inte ens svara på, så dör pandemin ut i denna tråd.
Effektiva åtgärder kräver internationellt samarbete.
Samma sak gällde Coronakrisen, även om många inbillade sig att det går att ”stänga gränser”.
Fast om man tar klimatkrisen som exempel så är ju även gränsöverskridande resor en en av dom större bidragande orsakerna till CO2 utsläpp.
Brukar inte "familjen Svensson Thailandsresa" och andra nöjesresor tas upp som skräckexempel av klimatalarmister ?
(samma klimatalarmister som uppenbart ofta ogillar att ta sin egen vandringssemester i hemområdet
Fast det stämmer att Coronakrisen liksom Klimatkrisen framkallade en slags masshypnos där många är rädda och skriker i kör utan närmare eftertanke eller sans bara för att så många andra gjorde det.
Det kanske inte vad forskarna kommer kommer fram till som är största problemet, utan snarare folks överreaktioner, tolkningar och sätt att hantera det.
Klimatspöket har ju skrämt upp folk så till den milda grad att vissa unga kvinnor inte vågar skaffa barn, vissa tycker på allvar att det inte är någon mening att pensionsspara för dom kommer i alla fall aldrig att få uppleva den dagen på grund av klimatförändringarna.
Klimatalarmisterna har uppenbarligen lyckats beröva många unga på deras framtidstro.
Undrar hur många som fortfarande tror att Corona blir mänsklighetens ändstation jämfört med när media låg på som värst om pandemin ?
Sofie, 22: ”Jag vill inte skaffa barn om det brinner”
Historiskt lågt barnafödande i Sverige • Krig och klimat avgörande för ungas vilja att skaffa barn

Senast ändrad:
Det var jag som nämde Corona och vill inte diskutera Corona som sådant, men jag nämde det då vi diskuterade att följa regler och rekommendationer. Pool anförde att fler reglar på klimat-/miljö-området leder till fler tvärtemot-reaktioner och det håller jag inte med om, och exemplifierade med Corona-rekomendationer.Personligen så tycker jag att det blir svårt att följa en tråd om den spretar. Bättre att skapa en ny tråd om det finns andra saker att prata om, som dyker upp i en tråd.
Jag tycker inte ökad regleringer, t ex inom klimat-miljöområdet (eller annat område) automatiskt leder till mer anti-reaktioner.
Så är vi tillbaka på ämnet klimatbelastningar nu?
/Patrik
Liknande trådar
- Svar
- 64
- Visningar
- 8 K
- Svar
- 44
- Visningar
- 9 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips