Klimatförändringar - vi lever i det

Förhoppningsvis lite perspektiv på den rådande klimathysterin.
/Niklas
Vilka bevis behöver du se och förstå för att vi är mitt i en klimatförändring orsakad av människan?

Jag tror att du sitter och garvar åt att våra tafatta försök att förklara.

Är det ens lönt att fortsätta diskussionen?

Du kan skriva vad du vill, som en del av oss försöker besvara. Men…svaren rinner av som vatten på en gås.

Det gäller att förstå när det är nog.

Därför att påtvingade klimatskatter och dylikt luktar kommunsism lång väg.
/Niklas
Jag pratar inte om ev påtvingade klimatskatter. Jag menar att alla skall ha möjlighet till ett bra liv.
Vår planet har så mycket åkermark, vatten etc att ingen borde vara undernärd.
Jag deltog i ett projekt ang vår konsumtion, och hur det påverkade på de som levat där under många generationer.
Har med egna ögon sett hur vår konsumtion, vårat sätt att säga "Människan vill vara fri". etc
Som påverkat andras liv... Vad innebär det att vara fri.. ang # 849

Vilka bevis behöver du se och förstå för att vi är mitt i en klimatförändring orsakad av människan?

Jag tror att du sitter och garvar åt att våra tafatta försök att förklara.

Är det ens lönt att fortsätta diskussionen?

Du kan skriva vad du vill, som en del av oss försöker besvara. Men…svaren rinner av som vatten på en gås.

Det gäller att förstå när det är nog.
En klimatförändring som nu tydligen tydligen resulterat i den kallaste januari på åtminstone 123 år i Norrbotten. Alltså t.o.m. kallare än de beryktade krigsvintrarna under andra världskriget. Det borde väl ändå ge lite perspektiv i denna debatt.
/Niklas

Jag pratar inte om ev påtvingade klimatskatter. Jag menar att alla skall ha möjlighet till ett bra liv.
Vår planet har så mycket åkermark, vatten etc att ingen borde vara undernärd.
Jag deltog i ett projekt ang vår konsumtion, och hur det påverkade på de som levat där under många generationer.
Har med egna ögon sett hur vår konsumtion, vårat sätt att säga "Människan vill vara fri". etc
Som påverkat andras liv... Vad innebär det att vara fri.. ang # 849
Angående åkermark, så har ju tyvärr mycket av den bästa åkermarken permanent fördärvats genom bebyggelse, vägar, industrier, shoppingcentra o.dyl., vilket potentiellt är ett jätteproblem för mänskligheten.

Att vara fri är att ha makten att själv forma sitt öde utifrån sina förutsättningar.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips