Klättring Trollhättan

Finns några bra klippor i och runt Trollhättan. Skulle vilja veta lite klippor i närheten som man kan åka till på kvällen eller när tiden inte räcker till att åka ut till bohuslän. Har koll på de få klippor som finns i bohusföraren men det kanske finns klippor utöver dessa? Även boulder är intressant!

nja..

Vindön...fast det är ju en bra bit bort.
Annars finns det en klättervägg i vänersborg (utomhus).
Jag är oxå på jakt efter några boulders i området (bor här i trollhättan)
Det borde ju finnas en del sprängväggar ......runt kanalen kanske.
Själv så är jag rätt oerfaren, men har nu iaf inhadlat skor o krita (ingen padda) och tänkte komma igång med bouldering innan min grund kurs börjar.
Inte så himla kul själv!!
Hör av dig om du vill ha bouldering sällskap!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
hej!

Hur hittar jag till klippan du nämner i Vänersborg? Skulle vara kul att kika på den nästa gång jag är på besök i lilla paris.

mvh
Johan

Mot kopparklinten.

Finns några bra klippor i och runt Trollhättan. Skulle vilja veta lite klippor i närheten som man kan åka till på kvällen eller när tiden inte räcker till att åka ut till bohuslän. Har koll på de få klippor som finns i bohusföraren men det kanske finns klippor utöver dessa? Även boulder är intressant!

Hejsan!

Nu klättrar jag inte själv, så jag är inte den bäste att bedömma hur bra en klätterled är. Men jag vid ett par tillfällen sett folk klättra på väggen upp mot Landsbergsliden. För att hitta dit är det bara att gå över Oskarsbron (den sista bron nedströms i Trollhättan) och sen vika av på stigen mot Kopparklinten direkt efter bron. Klätterstället hittar du typ 20 meter in på stigen och är en "murad" vägg av stora naturstenar.

/ Stefan

ursand

hej!

Hur hittar jag till klippan du nämner i Vänersborg? Skulle vara kul att kika på den nästa gång jag är på besök i lilla paris.

mvh
Johan

hej
Ursand i vänersborg har en klättervägg. Det är tyvärr ingen klippa. Jag kollade i eniro kartan , men jag kan tyvärr inte lägga in länken. Mina data kunskaper är nig rätt dåliga ;)
Det finns en annan tråd där det finns yttligare en medlem som söker klätterkompisar runt uddevalla......kolla in tråden.
Har sett att det finns en tråd av någon om en klätterpool i solna.....kanske skulle vi ha en runt tollhättan/uddevalla???
Jag ska troligtvis gå kursen om ett par veckor och håller på att spricka av iver...vet du några bouldering ställen tills dess??

Landbergsliden......det ska jag kolla in i morgon på min löp runda. Tror knappast att det finns några bultar..........

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips