klättring på Korsika

Tjenare,
Har beslutat att åka till Korsika för att klättra. Någon som har tips på billiga resor, förare och bra boende?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Tyvärr tror jag det blir svårt att komma billigt undan. Var där förra året och det mesta var dyrt.
Förare finns i de flesta tidnings och tobaksaffärer.

//L

skojten; sa:
Tjenare,
Har beslutat att åka till Korsika för att klättra. Någon som har tips på billiga resor, förare och bra boende?

billiga resor: langley travel
förare:
http://www.coronn.com/TOPOS/freeTOPOS_pdf/Corsica.pdf
Boende: beror ju på vart du vill åka...
hyr bil och dra upp till Col di Bavella är mitt tips, köp förare på bergstationen, där man kan få del i rum för jag har för mig det var 13 euro per natt....
sportklättring och trad multipitch... helt fantastiskt.. det enda luriga är vädret.. har man otur kan det nog vara mulet/regnigt längre perioder och då får man ha backupplaner.. typ corte/restonica

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.