klättring på Korsika

Tjenare,
Har beslutat att åka till Korsika för att klättra. Någon som har tips på billiga resor, förare och bra boende?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tyvärr tror jag det blir svårt att komma billigt undan. Var där förra året och det mesta var dyrt.
Förare finns i de flesta tidnings och tobaksaffärer.

//L

skojten; sa:
Tjenare,
Har beslutat att åka till Korsika för att klättra. Någon som har tips på billiga resor, förare och bra boende?

billiga resor: langley travel
förare:
http://www.coronn.com/TOPOS/freeTOPOS_pdf/Corsica.pdf
Boende: beror ju på vart du vill åka...
hyr bil och dra upp till Col di Bavella är mitt tips, köp förare på bergstationen, där man kan få del i rum för jag har för mig det var 13 euro per natt....
sportklättring och trad multipitch... helt fantastiskt.. det enda luriga är vädret.. har man otur kan det nog vara mulet/regnigt längre perioder och då får man ha backupplaner.. typ corte/restonica

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips