Klättring inomhus-vilka barn kan följa med?

Funderar på att åka till ngn klättervägg i helgen (då vädret antagligen är trist). Får 5-åringar följa med och testa? Vilket klätterställe är bäst i Stockholmstrakten? Kan man även ta med en 2-åring om man passar henne? Det var några år sen sist vi var på Karbin själva..

På Karbin ser man små barn (4-6) klättra ganska ofta.

På Telefonplan har jag nog aldrig sett barn under 7år, men det kan ju bero på att det finns fler lätta väggar för barn på Karbin.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Klättring är bra träning för barn.
Om det bara finns en tillräckligt lätt led( lagom stora grepp o tätt mellan) är det rent tekniskt inget problem att klättra med mycket små barn. Har själv haft mina barn på klättervägg sedan 5-6 års ålder. Sett barn som t o m är yngre. Sedan är frågan vad de tillåter på stället. Kan ju bli lite rörigare med småbarn och räkna inte med att gå så värst många leder själv.

Bästa selen tycker jag är en helkroppssele för barn. Kan dras in att passa en klen treåring utan problem. Barnet kan inte tippa bakåt.

Lycka till

Anders V

villut.se

Alla barn som bouldrar som galningar är nästan det bästa där jag brukar hålla till (Klätterdomen, Göteborg)! Jag bara skrattar när nån sjuåring knäcker mig totalt :)

Klättercentret

Både på telefonplan och i Solna är barn hjärtligt välkomna. Som förälder är man bara ansvarig så att barnen inte susar omkring bland de som bouldrar. :). Kör hårt!

Om selen passar och barnet suget nog så är det bara att köra. Jag har klättrat med min dotter när hon var drygt tre, bouldrat långt dessförinnan. Det kan hjälpa att gömma en banan på ett grepp några meter upp... ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips