• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättrare Sökes! Dalarna/Västmanland

Hej!
Letar efter klättrare i Dalarna och Västmanland.
Främst södra dalarna/norra västmanland (Avesta, hedemora, säter, norberg, fagersta ,sala)
eller andra närliggande städer.

Är själv helt grön inom klättring men varit intresserad av det ett tag nu.
Alla former av klättring som bouldering, träd, grottor osv är av intresse.

Vore roligt att styra upp något med flera st som har samma intresse! :)
Hör av er om intresse finns!
/M

Det finns en klubb i Fagersta har jag sett.
Själv har jag börjat klättra lite nu i sommar, bor i Horndal så geografiskt passar det.
Känner 2-3 stycken till, ett par av de är erfarna klättrare, i närheten.

Stefan.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Haha lite lustigt att det är just du som har svarat.
Det var nämligen Mattias som berättade lite om när ni hade varit iväg i sommras som gjorde att
jag åter igen blev sugen på att lära mig klättra :)

Så nästa gång ni ska iväg någon stans kanske du kan säga till han så vi kan följa med och kika lite på er när ni klättrar!
/M

Rock

Tjena, klättrare med många år av klättring på nacken-klättrar på helgerna så mycket som det går.
Jag bor i Falun men reser runt för att klättra på diverse klippor under säsongen.

Klättrar klippa och is, föredrar tradklättring men sportklättring funkar det också - bara att höra av sig när/om du känner för det.

Mvh
/Joakim

Taget.
Var iväg och provklättrade vägg i Fagersta och kommer fortsätta med det under hösten/vintern.
Kommer även att åka till Addnature i sthlm inom en snar framtid för att köpa bas paket med sele, skor osv. Hör av mig när jag har egen utrustning ;)
/M

Taget.
Var iväg och provklättrade vägg i Fagersta och kommer fortsätta med det under hösten/vintern.
Kommer även att åka till Addnature i sthlm inom en snar framtid för att köpa bas paket med sele, skor osv. Hör av mig när jag har egen utrustning ;)
/M

Grattis till att just ha öppnat dörren till en fantastisk värld :)

//från en amatör med bara ett klätterår på nacken

Kanske lite för sent svar...men jag bor i säter och har klättrar lite förut har grönt kort och skulle gärna vilja ha någon att klättra med..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips