• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

KLättra ute kring STHLM

Hej du ensame klättrare!
Jag är också ensam. Min klättervänner har nämligen emigretat till andra breddgrader. Nu e det såa tt jag klättrar lite inne och förra sommaren körde jag även en del ute.
Vill gärna att du ska var erfaren då jag gärna vill börja klättra trad vilket jag inte gjort så mycket.

Hör av dig om du vill klättra ute med mig!

MVH
Oscar wetterling

oscarwetterling@gmail.com

Tradklättervänner kan man inte ha för många av! Kontakta mig gärna i mitten av april månad då jag är tillbaks från alperna, så kan vi lägga lite kil på någon trevlig klippa. Gäller såklart övriga tradsugna också!

/K

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
jag vill oxå

Hej, jag är oxå sugen på att börja "tradda" i vår har kört sport annars topp rep men är riktigt sugen på tradd. tänkte nog hoppa på någon kurs om det kan vara givande, men det bästa är väl att klättra med erfarna!

Hey Oscar,

Yes, I am also interested in climbing around Stockholm this summer! I have only just moved to Sweden and so I am looking for new climbing partners too...

Let me know if you are planning to go out there some time!

Barbara

babs195; sa:
I am also interested in climbing around Stockholm this summer!
Barbara

Hello Barbara,

Good intentions indeed. But. There are factors which you don't mention and which can help you to find a climbing partner quickly, or do the opposite.

1. How many days a week do you think to go climbing? Can you go any time, or just on weekends and late afternoons?
2. What is your weight? (This is kind of unpolite question, but not for a potential belayer.)
3. Do you have a car? And in which part of Stockholm do you live?
4. What is the highest grade you can consistantly lead-climb?

Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips