• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkompis i NV-skåne (Trad)

Hej
Är på jakt efter folk att klättra med i NV-skåne, bor i Hjärnarp och jobbar i Lund.

Klättrar inne på Skånes klätterklubb en del men vill egentligen ut och klättra ute. Har gått grundkurs klippa, har ledkort men behöver komma ut och få mer erfarenhet. Någon som klättrar i Hovs hallar kanske? Annar är det ju aldrig långt till Kullen.

Min tanke är att komma igång mer med klättringen, ska gå isklättringskurs i jul och sedan alpinism kurs nästa sommar.

Mitt mål på några års sikt är börja mer med expedtionsklättring (Elbrus, Aconcagua etc, Mt Blanc etc)

Så är det någon som vill ha sällskap hör gärna av er.

Mvh Fredrik

Hej

Bor själv i Veberöd och försöker alltid hitta folk som vill klättra. Är också inne på väggen emellanåt men framförallt ute. Ring om du vill komma igång. Christian/0704 94 77 82

Hej,

Jag bor i Lund och brukar också klättra på Väggen i Lund.

Jag skulle gärna komma ut och klättra, jag har gått Grundkurs i klippklättring och anser mig vara ganska mycket nybörjare.

Jag med! :)

Hej!
Letar också efter nån att klättra med! Nyss flyttat till Landskrona från Malmö. Har klättrat en del både inne och ute. Har grundkurs i sportklättring (led+topprep).

Helsingborg? Lund? Var är bäst att klättra?

/Emma

Kullaberg

Hej!

Jag har mest bouldrat men började klättra klippa i somras.

Bor 10 min från Kullaberg och känner väl till de olika platserna.

Är även intreserad av Kjugekull om det kan vara ngt.

Min mail är appersson@hotmail.com

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips