• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkompis i NV-skåne (Trad)

Hej
Är på jakt efter folk att klättra med i NV-skåne, bor i Hjärnarp och jobbar i Lund.

Klättrar inne på Skånes klätterklubb en del men vill egentligen ut och klättra ute. Har gått grundkurs klippa, har ledkort men behöver komma ut och få mer erfarenhet. Någon som klättrar i Hovs hallar kanske? Annar är det ju aldrig långt till Kullen.

Min tanke är att komma igång mer med klättringen, ska gå isklättringskurs i jul och sedan alpinism kurs nästa sommar.

Mitt mål på några års sikt är börja mer med expedtionsklättring (Elbrus, Aconcagua etc, Mt Blanc etc)

Så är det någon som vill ha sällskap hör gärna av er.

Mvh Fredrik

Hej

Bor själv i Veberöd och försöker alltid hitta folk som vill klättra. Är också inne på väggen emellanåt men framförallt ute. Ring om du vill komma igång. Christian/0704 94 77 82

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Hej,

Jag bor i Lund och brukar också klättra på Väggen i Lund.

Jag skulle gärna komma ut och klättra, jag har gått Grundkurs i klippklättring och anser mig vara ganska mycket nybörjare.

Jag med! :)

Hej!
Letar också efter nån att klättra med! Nyss flyttat till Landskrona från Malmö. Har klättrat en del både inne och ute. Har grundkurs i sportklättring (led+topprep).

Helsingborg? Lund? Var är bäst att klättra?

/Emma

Kullaberg

Hej!

Jag har mest bouldrat men började klättra klippa i somras.

Bor 10 min från Kullaberg och känner väl till de olika platserna.

Är även intreserad av Kjugekull om det kan vara ngt.

Min mail är appersson@hotmail.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips