Äventyrlig Alpinism partner sökes

Hej!
Jag har skidat och klättrat under några år men känner att jag med mina nuvarande partners inte kommer vidare då de känner att det börjar bli för stora risker som de inte vill ta. Jag är 25 bast.

Jag letar efter äventyr. Mina vänner säger att jag är lite galen men själv skulle kalla mig en kille man kan lita på som är lösningsfokuserad och logisk. Det är ofta okunskap som dömer ut en sak elelr person som galen/korkad/osv. Ni vet kanske hur gemene man ser på extremsporter?
Jag gillar teknisk klättring och mixat. Jag gillar all typ av skidåkning. Jag gillar att gå kammar och ta sig upp på toppar.

Erfarenhet
skidor - tävlat som liten, 1 säsong i Whistler (liftburet), 1 i Chamonix (tur och liftburet)
sportklättring - ca 3år varav 1 sommar i Chamonix, mycket multipitch. på min topp har jag klättrat 6b on sight men nu är jag inte i toppform
Trad & mix - 1 vinter o sommar i Chamonix. har gjort ca 200m mixade turer. klättrar ca 6a trad i god form och ca 4 mix.

Camping - har tältat en del sommartid men bara 1v vintertid.

Jag är inte så erfaren inom navigering och tältning i alpin miljö. Jag är en gammal seglare så förstår konceptet men har inte så mycket oerfarenhet om det. Min säsong i Chamonix var för 2 år sedan ochs en dess har jag fått 1v om året vintertid i bergen. Jag är alltså inte så snabb men klarar av det mesta. För att kunna göra större äventyr behöver jag få mig mer tid i bergen!

Nu letar jag efter någon som vill utmana sig långsiktigt inom mountaineering, alpinism både skid och klätterburet. Jag ser detta som något som kan utvecklas år framöver och det är inte en weekend som gäller. Vi kan träffas och se om personkemin gäller. Är det inte kul äör det ingen vits med det.

Jag har själv lösa planer på att flytta till Norge men inget bestämt än. Ser framför mit att turerna mest ska riktas till Norge och Sverige i starten iaf. Just nu har jag bas i Sthlm men jan-fab i Århus Danmark då jag har slutspurten på min utbildning till Kaospilot.

Mvh Albert Olin
 
Önskar jag befann mig på din nivå. Jag har samma visioner som dig och brinner för att äventyra och utvecklas, men har inte alls lika mycket erfarenhet... Har aldrig klättrat multipitch även fast det är min stora dröm. Har aldrig klättrat i alpin miljö och aldrig klättrat utanför Sverige. Hoppas jag befinner mig där om några år! :) Lycka till!
 
Om du även är intresserad av lite större berg (PD-AD grader) och inte bara mixad alpinklättring kan jag tänka mig att teama upp (jag kör även mixad klättring). Jag befinner mig i en liknande situation som du och letar också efter någon att träna med inför lite större projekt. Har du något projekt på g nu?

Vi kan ju ta resten över mejl (thomas.aldheimer@gmail.com)

Mvh
Thomas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SonOfTheSun Mentor i alpinism Alpin / Bigwall 3
NL Söker klätterkompis för alpinism i alperna i sommar Alpin / Bigwall 0
E9climbing Den roliga tråden om Alpinism Alpin / Bigwall 29
Fannyn Alpinism med UCPA Alpin / Bigwall 16
Polarnatt Pannlampa för alpinism Alpin / Bigwall 29
Tovo Alpinism i Chamonix v.17 Alpin / Bigwall 0
logik Nybörjarkurs i alpinism Alpin / Bigwall 11
nsidirop Medelsvår alpinism Alpin / Bigwall 44
plp Extreme Alpinism, skalplagg, dun och syntet Alpin / Bigwall 23
StefanM- Längd på isskruv för ankare vid alpinism? Alpin / Bigwall 6
trolltind Alpinism, god stil, sponsorer Alpin / Bigwall 50
PJE UCPA alpinism Alpin / Bigwall 21
chrtur Nyfiken av modern svensk alpinism? Alpin / Bigwall 43
dangermouse lätt alpinism i norge Alpin / Bigwall 7
albin.mansson Storskor sökes för alpinism/isklättring/expedition Alpin / Bigwall 0
realout Böcker om Alpinism för gröngölingar? Alpin / Bigwall 10
Janbanan9 Komma igång alpinism! Alpin / Bigwall 15
bjorn_osterlind Alpinism i alperna Alpin / Bigwall 1
Phillipe Bergsguide skola/alpinism kurser? Alpin / Bigwall 4
Kamelen Skitouring/alpinism i Sydamerika Alpin / Bigwall 0
Pallet Bestiga Mt. Blanc som nybörjare - råd? Alpin / Bigwall 50
AlexT Cordillera Blanca, sommar 2012, partner sökes Alpin / Bigwall 0
Zenyatta BigWall partner for El Cap Alpin / Bigwall 12
Makwizard Looking for climber partner in Stockholm! Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.