Klätterskor

Kommentera gärna vad ni tycker om Boreal Stinger och Pyros..! Det har säkert tidigare förts en ingående debatt om vilka skor som bäst lämpar sig för det ena och det andra.. men, VAR!? ;)

Stinger e schyssta, å jag rekommenderar dem vid framförallt lite brantare klättring. De är ganska så assymetriska och hookade och har bra stick i gummit.

Pyros har jag inte kört med men de ska vara något styvare än Stinger men personligen skulle jag välja en doja som e grym på allt, Scarpa Dominator.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Dominator istället för Stinger

Har ett par gamla Stinger som varit bra men jag tycker de har slitits ner för fort. Sömmen som sitter mitt fram på stortån gör att gummit slits bort där väldigt fort, så mina Stinger blev inte så långvariga.

Jag har nu ett par Scarpa Dominator som jag är väldigt nöjd med. Gummit verkar hålla bättre än på Stinger och jag tycker nog Dominator är en smidigare sko.

/Helen

Dominator är mitt andra par skor jag har haft, det första paret var ett par Freeclimb.

Dominator är jag helnöjd med.

/ Henke

ja, dominator har jag ju själv också.. mina första skor alltså.. tycker ni att dom är för hårda. Jag kan tänka mig att andra skor skulle ge en aningen bättre känsla för hur skon sitter på små grepp etc.. ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips