Klättersele Petzl Corax

Jag fick min Petzl Corax sele idag, Jag har nyss börjat med klättring, hur tajt måste benslingorna sitta? När jag drar åt dom max, sitter dom verkligen inte hårt. Det är inte så dom åker ner men nästan. Eftersom det är min första sele så har jag inte driekt något att jämföra med. Inga klätterpolare änn heller :( (att rådfråga) Men hur hårt måste benslingorna igentlien sitta, för att det ska bli skönt vid fall. Bara så dom sitter, eller "rekordeligt". ( och nej ska inte ge mig ut på nått solo äventyr, utan kunskaper eller nått sånt ) bara åka lite linbana med den, men om någon kunnig sen säger, ush vad otjajt den sitter det här går ju inte o klättra i. Så är den redan använd och går ej att byta längre. Vore hemskt tacksam för svar.

//Victor Svedberg

Spelar ingen roll...

Spelar ingen roll för säkerheten i alla fall. Huvudsaken är att den sitter ordentligt runt midjan, så du inte kan glida ur den om du skulle råka hamna upp och ner.

/ Lennart

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Benslingorna ska följa med utan att hasa när du rör på benen. Om jag inte missminner mig så finns Corax i olika storlekar - har du den storlek som passar dig bra?

aha

oki då e det lugnt, de hasar inte. Jag har den minsta storleken. Och dragit åt allt till max, men jag är väldigt small. Tack för svaren.

// Victor Svedberg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips