Jag vet åtminstone två återförsäljare av KM som valt att helt och hållet sluta sälja KMs membranplagg på grund av alla reklamationer och långa väntetider. De sa själva att de som seriösa outdoor butiker inte kunde fortsätta med KM membranplagg pga av alla problem. Jag tror att de har rätt bra koll.
Sedan har jag en kompis som under två år fick reklamera två gånger pga delaminering, under dessa två år fick han 3 månader effektivt användande av sina Megin byxor, resten av tiden gick åt till att vänta på reklamation... han älskar KM och har en Bifrost som han aldrig haft problem med men likväl valde han att sluta med KM membran efter allt trassel med sina Megin.
Själv fick jag vänta i sex månader på en KM jacka som aldrig kom, efter dessa sex månader hävde jag köpet, Northstar som jag köpt från beklagade och sa att de haft stora leveransproblem från KM, detta var 2002.
Så det finns både solskens historier och rena mardrömshistorier om KMs membran plagg. Jag väljer att sätta min tillit till de två återförsäljarna som jag känt under många år och som jag vet är seriösa återförsäljare, speciellt som de bara slutat sälja KM membran och fortsatt med KMs bomull och dun.