Klätterbrallor

Re: Re: A5

gahne; sa:
ptengvall; sa:
North Face (nya?) boulder kläder A5-series, tycker jag är riktigt grymma.

A5 och boulder-kläder... Kopplingen verkar inte helt självklar, tycker jag...;)

Nä, kan hålla med om att den kopplingen int är så logisk, men de (TNF) profilerar dock kläderna som "boulderkläder" om det nu finns något som heter så. Dock tror jag inte att man får smisk om man använder de till något annat...min meningen med inlägget var iaf att berätta att de är väldigt bekväma klädesplagg =)

//Pontus
 
Öhhhh..

Är det bara jag som tycker att Prana kläder är öhh.
ja..lite gay..? kör själv med landstings byxor i
100% syntet.. efter ca tio minuter får man en skön manlig svettrand i röven. very nice indeed..
 
avkortade rabot

jag klättrar i ett par före detta haglöfs rabot som jag enkelt syt upp. perfekta för utebruk, slitstarka, men blir lite obekväma inomhus om det blir hämst svettigt
 
off topic men...

Det här med A5 och bouldering, kan inte det bli nästa
trend? Kan nästan se Chris Sharma framför mig då han
hammrar sig upp för nåt sjukt överhäng,gärna med sittstart oxå! för att öka svårigheten..
 
Eller så har TNF tänkt sig en ny diciplin; Aidboulder! Inget rep, häng på dig en sele mad en jävla massa skrot som du kan slänga in i stenbumlingen och sedan aidar man Mandala lätt som en plätt(torde vara ungefär A5 då va?)!
 
jag ska genast springa ock köpa massa aidskrot och en
portaledge!Jag vill vara med från början! Tänk att bara sätta ned fötterna på en crashpad när man kliver av portaledgen och går bort en bit (forfarande inknuten givetvis!)för att pissa! Thats sweet!
Föreslår att vi öppnar ny rubrik i forumet för alla
som vill vara med och utveckla aid bouldering,vi behöver massor av etiska regler och ev en ny gradering!
alla förslag välkommna!
 
Jag har också funderat över en ny "gren" och det är aid och allmän bigwall-attityd på inomhusvägg.

Jag har funderat på att aida mig upp på vissa ställen på Karbin där jag normalt blir för trött innan jag når "toppen".

Tänk vad mysigt att veckla ut portaledgen halvägs och koka kaffe innan man sätter in toppatacken!
 
fråga..!

Alltså i rent tränings syfte. för att få ordning på utrusningen och alla grejor såundrar jag om man
kan man kanske få övernatta på portaledgen på karbin?jag vill förbereda mig riktigt ordentligt..
Planerar tredagars bestigning av ett riktigt
monsterblock!(bara jag inte psykar ur på anmarschen..)
Sen ifall nån är sugen på att haka på så är det bara att höra av sig..
P.S Du bör ha never av stål och stenhård attityd D.S
 
kolla på addnature.com de har ett par klättershorts från mountain equipment för 395kr, jag fick mina igår och de var både snygga och sköna tyckte jag.

Johan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.