Kläppen-Helags m barn vandra el. cykla

Hejsan

Jag har funderingar på att ta mina 6 o 8 år gamla barn till Helags i sommar. Vi kommer att ha cyklarna med oss och frågan är om underlaget är någorlunda cykelvänligt mellan Kläppen och fjällstationen vid Helags eller om det är enklare att gå?

Tacksam för svar

Andreas

Vill minnas

att det i början från Kläppens parkering är en enkel väg bort till Kesuvallen (hette den så) dit går det utmärkt att cykla. Om jag minns rätt så går det sen svagt uppför ett bra tag. Därefter så genomkorsas stigen då och då av små "bäckraviner". Föreslår apostlahästarna.

Hälsar
Junioren

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej

Första delen går på grusväg bort till sommarstugorna. Sen blir det lite knepigare... Det var inte så svårt att gå men det finns passager som kanske kan bli knepiga med barnen. Men om du orkar bära deras cyklar så går det. Här är några bilder från leden upp till fjällstugorna (Helags):
ledenupptillstationen.jpg

Något att tänka på är att ledens utseende kan variera från år till år. Vadet ovan ser lätt ut (och det var det också) men tydligen kan det se ut så här andra år http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=594268&postcount=11

Finns lite mera info i tråden ovan.

Lycka till!

Hejsan

Tack för era svar. Av att döma av bilderna så kan det bli knepigt och risk för en å annan vurpa och mkt kånkande. Det hade varit gött att ha min cykel som packåsnaoch slippa bära prylarna men den måste jag fundera på.

Mvh Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips