Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kläder på Tradera
- Trådstartare forslund
- Start datum
Asien?
Troligtvis är de flesta kopior från någon marknad i Asien. Kanske inte alla men tittar man vad säljarna i övrigt erbjuder Canada Goose jackor osv. Dessutom har väl Haglöfs ingen 2-1 jacka med i knäppbar fleece... Kanske bra jackor men att köpa dem i tron på att vara riktiga med kvalitetssömar och bra blixlås till dyra pengar är nog ingen bra affär.
/Mattias
Troligtvis är de flesta kopior från någon marknad i Asien. Kanske inte alla men tittar man vad säljarna i övrigt erbjuder Canada Goose jackor osv. Dessutom har väl Haglöfs ingen 2-1 jacka med i knäppbar fleece... Kanske bra jackor men att köpa dem i tron på att vara riktiga med kvalitetssömar och bra blixlås till dyra pengar är nog ingen bra affär.
/Mattias
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Efter att ha sett fynd GTX-ställ utan tejp bakom sömmarna förhåller ego sig kallsinnig.......
Det var som jag trodde. Haglöfs har tittat på bilderna och är 100% säkra på att det är kopior. Dom verkar säljas i asien för 150-200 kr och säljs dussinvis per vecka på tradera för mellan 1000-1500.. Folk verkar nöjda i kommentarerna så de tror säkert fortfarande att de har en haglöfsjacka
Det var som jag trodde. Haglöfs har tittat på bilderna och är 100% säkra på att det är kopior. Dom verkar säljas i asien för 150-200 kr och säljs dussinvis per vecka på tradera för mellan 1000-1500.. Folk verkar nöjda i kommentarerna så de tror säkert fortfarande att de har en haglöfsjacka![]()
Eller så är de nöjda för att jackan uppfyller deras krav - helt oberoende av märke...
Säljarens övriga auktioner
På Tradera brukar jag kolla vad säljaren har för övriga auktioner. Säljer någon en jacka och ger som motivering att de köpte fel storlek kan det ju vara ok. Har någon lite för många jackor av olika storlek kan man ju skriva och fråga. Får man inget svar eller ett svar som inte verkar rimligt kan man ju misstänka ugglor i mossen.
På Tradera brukar jag kolla vad säljaren har för övriga auktioner. Säljer någon en jacka och ger som motivering att de köpte fel storlek kan det ju vara ok. Har någon lite för många jackor av olika storlek kan man ju skriva och fråga. Får man inget svar eller ett svar som inte verkar rimligt kan man ju misstänka ugglor i mossen.
Om jag köper en jack i fel storlek så upptäcker jag det oftast genast. då går jag tillbaka till butiken och lämnar tillbaka jackan, allt är frid och fröjd.
Men ser man på Tradera och Blocket så är det mängder av personer som hellre tar en stor ekonomisk förlust än masar sig till butiken igen.
Hmm, skulle inte tro det.
Det är trist att det blivit sådan bazarkulur på nätet och att det finns folk som faktiskt är så lättlurade.
Tradera och blocket struntar väl i det, det genererar ju bra intäkter.
Men ser man på Tradera och Blocket så är det mängder av personer som hellre tar en stor ekonomisk förlust än masar sig till butiken igen.
Hmm, skulle inte tro det.
Det är trist att det blivit sådan bazarkulur på nätet och att det finns folk som faktiskt är så lättlurade.
Tradera och blocket struntar väl i det, det genererar ju bra intäkter.
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 247
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips