Kläder för storvuxna?

Hej, sökt länge efter väst, tunn regnjacka och vandringsbyxor till mig som är 190 och väger 160kg. Är väldigt bredaxlad och har svårt att hitta kläder. Ingen som råkar ha samma underbara byggnad som jag och köpt kläder etc online?

Alla tips emottages tacksamt : )

Dave

Har du kollat Itab? De har stort utbud av storlekar och är kända för ganska vid passform.
Jag är långsmal och hittar lätt kläder där.

Kolla till exempel på deras Packaway-jacka som är väldigt prisvärd bland lätta regnjackor (används av många här på forumet):
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16288&plats_id=1386

Large är lagom lång för mig, och har marginaler i vidd. Det finns även XL och XXL så du borde kunna hitta en till dig.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har du kollat Itab? De har stort utbud av storlekar och är kända för ganska vid passform.
Jag är långsmal och hittar lätt kläder där.

Kolla till exempel på deras Packaway-jacka som är väldigt prisvärd bland lätta regnjackor (används av många här på forumet):
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16288&plats_id=1386

Large är lagom lång för mig, och har marginaler i vidd. Det finns även XL och XXL så du borde kunna hitta en till dig.

Sorry Martin men jag är också 190 lång och väger mindre än 160, jag har inte hittat någon storlek på ITAB som passa mig.
Problemet är att storlekar i L, XL mm är olika beroende på fabrikat, sist jag handlade online jämförde jag två byxor med samma vidd i cm den ena var märkt 4XL den andra 6XL.
Det är ett h-vete att hitta friluftskläder då man är både lång och grov.

Sorry Martin men jag är också 190 lång och väger mindre än 160, jag har inte hittat någon storlek på ITAB som passa mig.
Problemet är att storlekar i L, XL mm är olika beroende på fabrikat, sist jag handlade online jämförde jag två byxor med samma vidd i cm den ena var märkt 4XL den andra 6XL.
Det är ett h-vete att hitta friluftskläder då man är både lång och grov.

Exakt som du säger Leif, vi gigantiska vikingar får börja sy våra egna kläder. . . : )

Försvarets grejer finns i nästan alla storlekar (dom är rymliga) men man vill ju inte alltid vara grönspräcklig

Försvarets grejer finns i nästan alla storlekar (dom är rymliga) men man vill ju inte alltid vara grönspräcklig

Jo det är sant, dock har jag dem alla och har burit dem ett par år nu... Så jag tänkte byta upp mig. Ska nog börja söka på andra sidan vattnet. Där hittade jag en campingstol med reclinerdel för fötterna som tålde 400 kg : )

Ja, när man ser vilka storlekar de har så verkar Itab bäst för oss som är långsmala och för dem som är korttjocka. Är man fullvuxen åt alla håll kanske det är svårare.

Det är inte kul att känna att tillverkarna skiter i en när man ska köpa saker. Jag har det problemet med skor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips