Kittlar dödsskönt i kistan.

Gidde; sa:
Föresten kom jag på en anekdot till Peter. Min morbror hade stora grönsaksodlingar, och en mer svårflörtad person än honom kan jag inte tänka mig. Jag gjorde en maträtt på svinrot (ogräs) från hans åkrar. Hans kommentar var att det var "-helt OK" och undrade mest varför han inte bara odlade ogräs. Det mesta du stoppar i dig kommer ju faktsiskt från naturen, sen är det väl mest en fråga om vilken smak man har. Är hallon godare än blåbär?

Nej,dom är ungefär likvärdiga.Men som sylt är blåbär oslagbara.
Att det mesta jag äter är sprunget ur naturen är väl en självklarhet,vart skulle det annars komma ifrån?


peter
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
ping; sa:
Nej,dom är ungefär likvärdiga.Men som sylt är blåbär oslagbara.
Att det mesta jag äter är sprunget ur naturen är väl en självklarhet,vart skulle det annars komma ifrån?

peter

Varför inte blanda dom som sylt? Kallas väl inte drottningsylt för intet?

Pillerindustrin kanske?
[Ändrat av Gidde 2005-10-21 kl 16:55]
 
Tallbarrste är faktiskt inte så dumt, och inte bara som "överlevnadsdryck". Efter varje skogsvandring med självaktning, och tillgång till tall, har man druckit tallbarrste minst en gång;-)

Raskesven
 
Gidde; sa:
ping; sa:
Nej,dom är ungefär likvärdiga.Men som sylt är blåbär oslagbara.
Att det mesta jag äter är sprunget ur naturen är väl en självklarhet,vart skulle det annars komma ifrån?

peter

Varför inte blanda dom som sylt? Kallas väl inte drottningsylt för intet?

Pillerindustrin kanske?
[Ändrat av Gidde 2005-10-21 kl 16:55]

BAH,dom där vitrockarna behåller alla godsakerna för sig själva,hela vägen från laboratorierna till läkarmottagningen.Kollektiv egoism kallas det,A.K.A socialdemokrati.

Dessutom,dämpad hungerkänsla är inte detsammma som att vara mätt och belåten,eller hur.

NU,för att återgå till ämnet,Svinmålla,ska tydligen vara som Spenat.Stämmer det?


peter
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Taggsvamp eller annan lite smaklös svamp som man steker upp med torkat renkött eller salami (som man ofta har med sig) blir något helt annat än de båda var för sig. Har du mjölkpulver och lite mjöl så kan du reda dig en sås till. Ätes med fördel på knäckemacka medan regnet smattrar mot tältet.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.