Kiruna-Nikkaloukta september

Vi är tre tjejer som ska vandra upp på Kebnekaise i början på september men vi har stött på ett problem. Vi landar på Kiruna flygplats kl 10.40 och bussen från Kiruna går strax efter 11... lite tight med andra ord. Helst vill vi komma till Nikkaloukta på dagen på måndag så vi kan börja vandra redan då, och inte behöver övernatta där.

Min fråga är därför: är det några fler som ska samma håll som vi? Kan vi dela taxi?

Eller: är det någon som bor i Kiruna inne på det här forumet som kan tänka sig att köra tre tjejer från flygplatsen till Nikkaloukta måndag den 8:e september. Mot betalning så klart.

Tacksam för svar.

Taxi!

Har för mig att våran taxi som jag och polaren tog förra året kostade 800 kr från kiruna flygplats till Nikkaloukta, så på 3 är det ju inte så jätteblodigt!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
hej.

Var precis där. Flybussen väntar in flyget. Det går ju inte så många flyg så bussen ser till att alla kommer med. Så var det för mig iaf.

Hoppas ni får en fin tur.

//m

Kostnad!

Taxi KRN - Kiruna C 150 kr enkel

Taxi Kiruna C - Nikkaloukta 1100 kr enkel

Flygbuss 50 kr enkel 20 min

Buss Kiruna - Nikkaloukta 150 kr tor 1h

priser v 31

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar