Kemisk nötning av nylon och dyneema

Hej!

Jag hittade den här tabellen på Internet som visar hur dyneema eller nylon påverkas av olika kemikalier:
Källa:
http://www.thebmc.co.uk/Download.aspx?id=77 sidan 33 (54-55)

Det kanske kan vara värt något för någon? För mig är det det i alla fall.

Bilagor

• tabell1.png
    tabell1.png
    45.6 KB · Visningar: 882

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
100 grader varm urin... Hur lyckas man med det, och skulle man ändå lyckas skulle jag nog slänga den slingan oavsett :)

Intressant statistik! Tack.

Urin är väl som regel 37 grader?

Fast någon kanske råkar kissa i kastrullen som står på gasolköket, som man sedan råkar spilla på sig eftersom kompisen faller, och man säkrar ifrån selen och inte direkt ifrån ankaret, på 7e repan på en big-ass-multi-pitch-led. Då är det helt plötsligt relevant!

Intresant att någon "vågar lova" att saker håller trots utsatt för främmande vätskor. Tror jag skulle kassera saker vid redan några A eller B.

Tror aldrig någon i USA vågat publicera något liknande.

/Patrik, försiktig general

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips