Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Denna led har diskuterats mycket på utsidan! Leta bland forumets lite äldre meddelanden. Finns ofta mycket under endel andra rubriker men det är bara att leta....tex allt som har med keb att göra. Många diskussioner innehåller bra info som inte har med rubriken att göra... Tex matprat som blir ledtips mm...
Detta är generellt ett problem som blivit större på utsidan med åren. Den stora mängden information i tex fjällvandringsforumet är svåröverskådlig och det är svårt att hitta rätt, men det finns väldigt mycket bra info. Att vissa frågor kommer igen är nog oundvikligt men just denna fråga var inte så länge sedan den var aktuell...
Leta först, fråga sen.
OBS! Ta inte detta som någon personlig kritik! Se det mer som ett allmänt inlägg
Vi är två stycken som också har tänkt att gå upp genom Singisvagge nu i mitten av augusti, eventuellt tälta vid toppstugan (om vädret tillåter)
Fick höra att Durlings led är den minst krävande leden upp på syd toppen.
Borde därmed inte innebära något större problem om bara vädrets makter är goda.
Värden i Singi-stugorna kan säkert hjälpa med lite väder rapporter och dylikt.
Kolla annars med fjällstationen vid Kebnekaise.
Vandrade Durlings led i fjol. Erfarenheter, saker att tänka på, kartor, bilder och kommentarer finns på vår Kebnekajse home page: http://www.molekyl.com/uteplatsen.
Mvh, Nils.
Det är en enkel led att gå. Starta i västra delen av Singivagge och gå dalgången nord-väst upp mot kaffedalen. Håll norra sidan (vänster sida) om jokken i början. Så småningom (ovanför kaffedalen) kommer ni in på västra leden och följer denan upp till toppstugan.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...