Katterat – Hunddalen – Cunojavri - Unna Allakas – Abiskojaure – Abisko

Jag gick där förra året. Hade funderingar på stigen över hunddalstoppen, men det såg "omöjligt" ut att ta sig upp ovanpå järnvägstunneln där stigen tydligen skulle börja. Så jag tog vägen istället, och den var inte alls dum. Lättvandrat.
Jag gick inte fram till hunddalen utan vadade över hunddalsälven och gick sedan på östra sidan av oallajokken. Det gick fint.
Här kommer en bild av anläggningsvägen mot hunddalen:

Bilagor

• vägen.jpg
    vägen.jpg
    50.2 KB · Visningar: 1,105

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
mera foton : )
Här är en blick bakåt, dvs ner mot hundalselva / sördalen, ifrån foten av djevlepasset.

Bilagor

• östra.jpg
    östra.jpg
    99.6 KB · Visningar: 1,106
Då jag gick där så började det med en stege mellan spåren (dubbelspår just där). Därav att jag skrev att de med taskig balans inte riktigt gillar starten.

Christian

Sorry har varken bild på stege eller damm, det var ju på den där analoga tiden då man var mera kräsen vad man fotograferade, och inte bara dokumenterade allt man såg.

Christian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips