Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej har kollat på Kåta som ska användas sommar som vinter, men efter att ha kollat hur mycket det kommer kommer gå på börjar jag luta mig mot dom här trekantiga knäppetält och gör mig en kåta av dom.
Vad tror ni det skulle gå att göra en kåta av knäppetält eller lägga ut 11000 på en kåta?
Torgny, vikten!
Knäppebitarna har alla minst två sidor med knappar, som väger.
Sy själv, det är bara likadana tårtbitar, ett dörrparti och ett toppstycke som skall gå att hissa och täta med. anders J har praktiska tips på sin HSA.
go tur
Jag tycker inte knäppetältet är något bra alternativ till vare sig tarp, tält eller tältkåta. Tältkåtan har jag ingen egen erfarenhet av men den verkar praktisk om man är ett par stycken. Kan man dessutom ha någon form av värmekälla inne i den så är ju mysfaktorn på topp. Vad är det för tältkåta du har i tankarna?11000 kr är väl liiite i högsta laget tycker jag. Det borde finnas billigare, begagnat osv.
Hade jag inte 2st från golite så skulle jag lätt köpt för Seekoutside....färdiga för kamin och bra vikt och bra finesser. Dom har även stora modeller som tenttipi här här.
Sen finns det också Bergans och Bison. Bison har ju också modeller med bomullstyg. Dom har i alla fall haft det, nu såg det lite annorlunda ut på hemsidan, men det går ju att kolla.
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer