Kåta eller Knäppetält?

Hej har kollat på Kåta som ska användas sommar som vinter, men efter att ha kollat hur mycket det kommer kommer gå på börjar jag luta mig mot dom här trekantiga knäppetält och gör mig en kåta av dom.
Vad tror ni det skulle gå att göra en kåta av knäppetält eller lägga ut 11000 på en kåta?

Torgny, vikten!
Knäppebitarna har alla minst två sidor med knappar, som väger.
Sy själv, det är bara likadana tårtbitar, ett dörrparti och ett toppstycke som skall gå att hissa och täta med. anders J har praktiska tips på sin HSA.
go tur

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag tycker inte knäppetältet är något bra alternativ till vare sig tarp, tält eller tältkåta. Tältkåtan har jag ingen egen erfarenhet av men den verkar praktisk om man är ett par stycken. Kan man dessutom ha någon form av värmekälla inne i den så är ju mysfaktorn på topp. Vad är det för tältkåta du har i tankarna?11000 kr är väl liiite i högsta laget tycker jag. Det borde finnas billigare, begagnat osv.

Finns mycket att läsa om olika kåtor pyramidtält etc i forumen. Tänk på moms och tull om du beställer utanför EU.

Är det lättvikt eller kamin/eldning i kåtan du är ute efter. Hur många sovande behöver du plats för?

Thure

Finns mycket att läsa om olika kåtor pyramidtält etc i forumen. Tänk på moms och tull om du beställer utanför EU.

Är det lättvikt eller kamin/eldning i kåtan du är ute efter. Hur många sovande behöver du plats för?

Thure

Det ska gå att elda o ha kamin i och vara rymligt för nio personer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips