Kartprogram

Vilka kartprogram kan man använda att ladda in kartor i Garmin respektive Magellan?
Om jag inte är helt ute och cyklar så har man väl Mapsource till Garmin och Datasend, eller vad det nu heter till Magellan. Men finns det andra käcka program som man kan använda? Typ Route66 m.m? Hur skall man kunna veta vilka som passar till vad? Nu menar jag inte bara ladda in rutter, utan hela kartor.
(Ursäkta den lite röriga frågan)
 
Nu är det 85 stycken som varit inne och kollat på denna frågan. Är det verkligen ingen som har en aning???
 
Lantmäteriet har allt om kartor

Jag är lite vilsen på den typen av utrustning som du beskriver, men kolla på http://www.lantmateriet.se så kanske du hittar kanske några tips. Deras nya tjänst Mapmate tillåter nerladdning av en hel hög med kartor.
 
Jozze1; sa:
Om jag inte är helt ute och cyklar så har man väl Mapsource till Garmin och Datasend, eller vad det nu heter till Magellan. Men finns det andra käcka program som man kan använda?
Du cyklar inte alls utan har helt rätt. Bara respektive tillverkares egna program fungerar för att ladda in kartor i enheten. Andra GPS-program klarar vanligen att hantera grundfunktionerna landmärken, rutter och spår. De mer avancerade tredjepartsprogrammen jobbar dessutom med kartor men kartan kan ändå aldrig överföras till enheten. Med tillverkarens kartor levereras vanligen deras egna program som krävs för att ladda ner kartinformationen i GPS:en.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.