Karta över Lofoten

Hej, är det någon som vet om man kan få tag i en bra karta över Lofoten i Stockholm/Uppsala området?
/Helen
 
vet inte just hur du får tag i den där. men om inget annat dyker upp kan jag ta med eventuellt, om du specifiserar karttyp . Är på moskenes ön, lofotens spets, just nu och kommer hem till uppsala om ca 3 veckor. men först skall jag fiska och cykla!
 
Hej Emma!

Vad har du för karta/kartor över Lofoten? Jag ska flytta dit i slutet på augusti och vill har en karta som liknar svenska fjällkartan och som helst täcker hela Lofoten och eventuellt också en mer detaljerad turkarta över Austvågøya. Har du något du kan rekommendera för jag är dålig på vilka kartor som finns i Norge. Jag var inne på hemsidan över norges motsvarighet till Lantmäteriet (statens kartverk, http://www.statkart.no) men jag blev inte så mycket klokare. Jag har även tittat i några bokhandlar i Uppsala men där finns bara vägkartor.

Tänkte eventuellt åka till Stockholm imorgon och kolla på Kartbutiken och Kartcentrum för att se om de kan hjälpa mig.

/Helen
 
kartbutiken kan sina saker, så där får du helt säkert sjysst vägledning. Hemmavid har jag de motsvarande ekonomiska kartorna över moskenesön som av någon anledning täcker i skala 5000...många kartor blir det som sagt. Men vackra stigande topolinjer! Det finns en hyfsad turistkarta över lofoten och vesterålen med vandringsleder, etc, utmärkt som skall vara någotsånär uppdaterad. Härligt att bo här kan jag säga! Hör av dig om det är något som kan vara av användning. Emma
 
Kartbutiken sthlm

Jag har goda erfarenheter av att beställa norska kartor från Kartbutiken sthlm (tel 08-202303), jag brukar ringa och beställa så skickar de och man har kartan dagen efter. Man kan betala med VISA-kort om man uppger kortnr per telefon (säkert) så "dras" det på en gång.

MVH Mats
 
Bumpar tråden:
Finns det kartor med lämpliga tältplatser markerade? Tänkte åka dit i sommar och det hade varit skönt att ha ett hum om var man kan tälta och var man bör boka rorbu...
 
Det är höjdkurvor på kartan, är det tätt mellan höjdkurvorna så är det inte lämpligt att tälta, inte heller där det är blått på kartan, för det kan bli vått
 
Finns bra

webkartor på t ex ut.no Zooma in till detaljnivå.

Platta partier finns här och där men oftast är de nära väg tomtmark. Om man paddlar är det lättare att hitta lämpliga tältplatser. Det finns campingplatser också.

Hur skall du resa?

Thure
 
Vi tänkte åka bil, jag har förstått att det finns statliga enklare campingar typ med dass och en brevlåda där man lägger pengar. Är dessa med på någon karta?
 
Vid Kalle, badstrand nära Kabelvåg, finns gratis camping med dass +vatten. Jag är ganska säker på att det finns camping model betala-i-postlåda vid Utakleiv (och även om det inte finns camping där så vill ni ändå dit). Betala-i-postlåda camping brukar finnas vid så kallad "utmark" som brukar finnas vid vägs ände, och finns ingen postlåda vid vägs ände vågar ni kanske slå upp tältet ändå. Dessutom finns det ju gott om vanliga campingar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Esko747 Högre upplösning i lantmäteriets karta på nätet Fjällvandring 32
Melvham Trparksmötet - karta Fjällvandring 4
Kimkim Karta över nationalparkerna i norr? Fjällvandring 7
dcmoriarty Bra kartor för jotunheimen Fjällvandring 2
JTTTOTW Sareks bästa leder, fungerar min karta? Fjällvandring 36
Naturnissen Ladda ned karta från lantmäteriet? Fjällvandring 11
Utetant Karta Gautelis? Fjällvandring 3
mkadventure Funäsfjällen karta Fjällvandring 4
Felle96 karta Fjällvandring 2
Hmk Ny karta Muttos och östra Sjavnja Fjällvandring 9
Nervös Karta Grövelsjön Fjällvandring 6
Rapps Vadvetjåkka Karta Fjällvandring 1
DåligKoll Var köpa karta till Sarek nationalpark? Fjällvandring 9
rottemark Bästa karta Abisko Fjällvandring 6
Frigrön Köpa karta över jämtlandstriangeln? (Och lite andra frågor!) Fjällvandring 12
mick102 Karta Kungsleden Fjällvandring 11
bfia73 karta på nätet Fjällvandring 1
Hemskis Online Karta med Sareks gräns? Fjällvandring 1
DanielK Var köpa karta BD10? Fjällvandring 10
P.D Pertex i på karta. Fjällvandring 3
flea Karta Helags+sylarna Fjällvandring 2
granbom Vad är detta för karta? Fjällvandring 2
Igelkotte Karta över Kebnekaiseområdet Fjällvandring 27
linda_a Karta över Norska fjällen? Fjällvandring 9
dennis_h Karta Jotunheimen Fjällvandring 6
perniklasjoh Karta över skåneleden ? Fjällvandring 2
...Uffe... Inplastad karta eller ej ?? Fjällvandring 44
Pé Bok/karta Kungsleden Fjällvandring 4
lusth Karta Keb? Fjällvandring 0
sursta Karta över Jotunheimen Fjällvandring 3
Pigge2 Norsk karta? Fjällvandring 2
Filip J Jotunheimen/karta Fjällvandring 3
Nyman Gammal karta på hela bruksleden sökes! Fjällvandring 1
Karta & Kompass Fjällvandring 3
Sällan Kabelvåg Lofoten? Fjällvandring 2
Ralphandersson Spektakulär vandring/topptur längs vägen Kiruna-Lofoten Fjällvandring 6
iceman123 Idéer för turer runt lofoten/tromsö Fjällvandring 4
MiaWik Lofoten eller enklare fjällvandring med barn senhöst eller skollov v 44? Fjällvandring 0
KimmyA Grodor på Lofoten Fjällvandring 12
errien Lofoten, behöver tips! Fjällvandring 1
CurryWalker Lofoten Fjällvandring 4
lindajones Tips dagsturer i Lofoten? Fjällvandring 8
piaea Vandring Norge - Lofoten mm Fjällvandring 3
rödräven Lofoten - tälta? Fjällvandring 3
lovelypeople Riksgränsen-Lofoten? Transportsätt? Fjällvandring 2
camillabacher Lofoten med barn Fjällvandring 0
shalin Lofoten och Narvik Fjällvandring 7
danne_doppsko Lofoten i mitten på maj? Fjällvandring 1
Joakim Ambrosson Reseberättelse Lofoten, Jotunheimen och Geiranger Fjällvandring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.