Karta över Jotunheimen

Funderar på en tur i Jounheimen, är det någon som vet om man kan köpa karta i Sverige och i så fall var?
Tänkte gå Gjendesheim-Besseggen-Memurubu-Glitterheim-Spiterstulen och buss tillbaka till Gjendesheim, är det någon som gått den turen som kan rekommendera antal vandringsdagar och hur jag finner info. om bussen.

Vandringsugen.

Jotunheimen

Flere av de betjente hyttene i Jotunheimen stenger den 15.september og båten på Gjende slutter også å gå den dagen. Etter dette tidspunkt er noen hytter åpne for selvbetjening. Nærmere opplysninger får du her: http://www.dntoa.no.
Jeg leste på internett at en forretning i Stockholm fører fjellkarter over Norge, men jeg husker ikke navnet.
En busstur tilbake fra Spiterstulen blir lang og besværlig. Velg heller en annen rute, en rundtur, f.eks. fra/til Gjendesheim eller fra/til Fondsbu. God tur !!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Sök tidigare trådar...

Tex min egen "rapport från paradiset" :))

Vi gick Gjendesheim-Glitterheim-Spiterstulen-Memurubu-Besseggen-Gjendesheim på 6,5 dagar. Bodde i tält - inte vid hytterna.

Sök annars på Jotunheimen generellt, det har skrivits en hel del här på Utsidan. Jag fick själv en massa tips inför vår vandring som vi gjorde nu i augusti. Lycka till! Du får säkert en finfin vandring!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips