Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad har det med demokrati att göra?

Möjligen kan det ha med rättssäkerhet att göra.

Men nu vet vi ju faktiskt inte om det bara handlade om detta med hörlurarna. Det finns ju ingen släppt förundersökning (och det är väl bara om det går vidare till åtal som förundersökningen blir offentlig). Nån får väl JO-anmäla ärendet så vi får veta hur det gått till.

Eller så inser vi att Karl Hedin är en av tusentals brottsmisstänkta varje år och hans fall är inget som får vårt rättssystem att stå eller falla.

Jag tar mig helt enkelt rätten att tycka detta är käpprätt åt helvete. Polisen har inte tid att utreda våldtäkter, men detta kan man syssla med.


Tror du detta gör tillvaron lättare eller svårare för vargen..?
 
Mod kanske kan se till att de som hela tiden skriver sönder denna tråd får en tillsägelse eller liknande?


Sen kan vi återgå till huruvida ett par hörlurars vara eller inte skall leda till 31 dagar i häktet. Demokrati?

Vilken typ av hörlurar föredrar en genomsnittlig svensk varg? :)

/Patrik, i ett ironiskt försök att återföra diskussionen till varg i naturen
 
Eller så slutar du läsa trådar du inte gillar?


Detta kanske är något av en otänkbar tanke för dig, men man kan faktiskt vara intresserad av uteliv OCH jaktfrågor. Man kan dessutom anse att svåra ämnen får diskuteras. Jobbigt, kanske. Och?

Diskutera jaktfrågor då! Du diskuterar ju knappt och inte ens då jaktfrågor, bara tjatar okritiskt om Karl Hedin till den grad att man nästan tror att du är kär i honom. Du är lika äkta på detta forum som de som reggar sig här för att posta porrlänkar.
 
Nying - eftersom du inte kan besvara frågor du får, vilka är en följd av dina påståenden, så är det ju meningslöst att du postar i tråden.
 
Nivån här alltså. Man tappar hoppet om människan.
Lite märkligt ändå, de flesta utemänniskor jag träffar i skogen eller på fjället är väldigt trevliga och rejäla.
I detta forum blir dock trådarna allt som oftast söndertrasade av otrevliga översittartyper och meningslöst tjafs.
 
Nivån här alltså. Man tappar hoppet om människan.
Lite märkligt ändå, de flesta utemänniskor jag träffar i skogen eller på fjället är väldigt trevliga och rejäla.
I detta forum blir dock trådarna allt som oftast söndertrasade av otrevliga översittartyper och meningslöst tjafs.

Om man tittar på "Om utsidan" kan man läsa:
"Om Utsidan
Målsättning

Utsidans målsättning är att vara den naturliga samlingspunkten för alla oss som är intresserade av icke-motoriserade, naturnära friluftsaktiviteter, resor och äventyr. Är du osäker på vår policy, fråga oss först."

Jag tolkar detta som att jakt och vilda djur hör hemma på utsidan medan brottmål och enskilda personsers eventuella skuld faller utanför utsidans ram. Det finns nog andra ställen på internet där det är "on-topic". Skulle jag fråga om tips på utsidan om vilka nya däck jag ska välja till bilen skulle jag nog också få mothugg.
Varje forumsajtägare väljer själv vad som är OK och inte på deras respektive sajt. Jag tycker nog utsidan varit väldigt tillåtande i denna diskussion.
Vill man ha högt i tak så finns ju annars "aktuella brott och kriminalfall" på flashback, där t ex ganska fria spekulationer med maskade namn är ok.

/Patrik
 
Nivån här alltså. Man tappar hoppet om människan.
Lite märkligt ändå, de flesta utemänniskor jag träffar i skogen eller på fjället är väldigt trevliga och rejäla.
I detta forum blir dock trådarna allt som oftast söndertrasade av otrevliga översittartyper och meningslöst tjafs.

Jag tappar hoppet om (vissa) människor, som i 40-50 års tid hävdar att Varg har "inplanterats" i smyg i Sverige trots att alla argument för det fallit platt. 40-50 års ältande av konspirationsteorier. Sorgligt.
 
Såna här trådar vill man ju bara trolla i. De är som gjorda för det. Diskussionsämen som varg, feminism och Hbtq-frågor brukar väcka starka känslor hos folk, så trollandet blir extra roligt. Lite märkligt att den får fortsätta existera. Folk borde väl anmält den redan så ingen ide att göra det själv. Han han velat stänga den så hade han gjort det vid det här laget.
 
Jag tar mig helt enkelt rätten att tycka detta är käpprätt åt helvete. Polisen har inte tid att utreda våldtäkter, men detta kan man syssla med.


Tror du detta gör tillvaron lättare eller svårare för vargen..?

Det ena påverkar inte det andra kära vän.

För det första är det miljöåklagare som utreder Karl Hedin. Av Sveriges ca 950 åklagare så är väl 3-4st just miljöåklagare.

Alltså en egen division som överhuvudtaget inte vare sig utreder våldtäkter eller har med detta att göra.

För det andra så är polisen i dessa obygder som Karl Hedin-fallet eller den utredning som pågår om dödad Varg på sjön Amungen knappast områden som dräller av vare sig våldsbrott eller våldtäkter.

Oavsett om du hela tiden vill får det till ett krig mellan stad Vs. landbygd. Våldtäkter Vs. jaktbrott. Varg Vs. levande landsbygd osv osv.

Så är det enbart foliehattar och bullshit. Fakta säger helt andra saker.

Nej, Karl Hedin drar inte resurser ifrån några våldtäkter. Vilket du hade vetat om du visste vad du pratade om.

Däremot är det ju beklagligt att jägarförbunden inte arbetar aktivt med illegal jakt utan istället eldar på densamma. Uppmuntrar den på sina sociala medier och hotar myndigheter med densamma.

HÄR är problemet. Så pass stort problem att åklagarmyndigheten var tvungen att för ca 10 år sedan upprätta en speciell miljöåklagar-division.

Jägarkåren suger resurser. Inte åklagaren som bara är ett botemedel på cancersvulsten.
 
Såna här trådar vill man ju bara trolla i. De är som gjorda för det. Diskussionsämen som varg, feminism och Hbtq-frågor brukar väcka starka känslor hos folk, så trollandet blir extra roligt. Lite märkligt att den får fortsätta existera. Folk borde väl anmält den redan så ingen ide att göra det själv. Han han velat stänga den så hade han gjort det vid det här laget.

Jag förstår inte ditt problem. Är man inte intresserad av en tråd så LÄS DEN INTE!
Vad är så svårt i detta?

Illegal jakt är absolut ett ämne för varje naturintresserad. Alla som befinner sig ute i skog och mark borde bry sig om detta. Långt mer än vad som sker faktiskt.

Tråden är på helt rätt ställe.

Gillar man den inte så kan man diskutera Kebnekaise fjällstation eller nått annat i annan tråd.

Mycket enkelt.
 
Jag förstår inte ditt problem. Är man inte intresserad av en tråd så LÄS DEN INTE!
Vad är så svårt i det?

Tråden är på helt rätt ställe.

Tyvärr så är alla medlemmar tvingade se den på förstasidan när man loggar in. Vissa trådar borde inte synas där faktiskt.

Tråden är inte i rätt forum - det här är ett friluftsforum ju och ingen flashback eller nåt jaktforum. Bara för att man skjuter varg i skogen så är det väl inget friluftstema automatiskt?

Men visst man kan ju försöka forma om den så den passar bättre - Vad har Karl Hedin för friluftsutrustning när han smyger runt och skjuter varg? Känslan är att han inte kör UL och att han inte heller har trailskor när han är i skogen. Tror han mer är en som kör den gamla skolan med tunga, rejäla kängor och mycket grönfärgade kläder i tjock, tät bomull så man man får igång svettningen ordentligt. Som gammal vargjägare har han nog även en pälsförklädnad av en skjuten varghona för att locka till sig brunstiga hanar att skjuta.

I matväg blir det nog mycket skogaholmslimpa med ost och rå falukorv på om mina fördomar stämmer för den här sortens människor (Åtminstone GW har ätit mycket sånt ha ha) Kaffetermos följer med givetvis och en stock snus. Kanske även en sirapsflaska med blandsaft.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...