Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
möjligen kan du tolka mitt inlägg som att jag ogillar vildsvin och Karl Hedin, men "de som ogillar vargar?" Nej, går inte att dra den slutsatsen av min mening.

Att vildsvinsstammen är så stor som den är beror på rika knösar liknande Karl Hedin som ville leka lite ett tag.
Jag misstänkte att det var där skon klämde. Traditionell antikapitalism.
 
Jag föreslår att de som vill prata om jaktens historia eller vargen och grisens påverkan på vår fauna startar nya trådar om dessa, så kan denna tråd ägnas åt dess syfte. Karl Hedins påstådda vargjakt och det rättsliga spelet kring detta.

Diskussioner är bra, men var sak på sin plats är alltid trevligt.
 
Jag föreslår att de som vill prata om jaktens historia eller vargen och grisens påverkan på vår fauna startar nya trådar om dessa, så kan denna tråd ägnas åt dess syfte. Karl Hedins påstådda vargjakt och det rättsliga spelet kring detta.

Diskussioner är bra, men var sak på sin plats är alltid trevligt.

Var sak på sin plats var det ja... Så vad gör en diskussion om Karl Hedin på Utsidan?
Mitt förslag är att ni som vill diskutera Karl Hedin gör det någon annanstans. Inte på Utsidan.
 
Diskussionet

Jag är intresserad av TS inlägg och svar. Det som gör att jag tycker att man borde ha en ny tråd är alla spånerier och vidareutveckling av tråden med sina intressanta saker. Det blir svårt att söka och följa ett ämne som diskuteras.
 
Var sak på sin plats var det ja... Så vad gör en diskussion om Karl Hedin på Utsidan?
Mitt förslag är att ni som vill diskutera Karl Hedin gör det någon annanstans. Inte på Utsidan.

Eller så slutar du läsa trådar du inte gillar?


Detta kanske är något av en otänkbar tanke för dig, men man kan faktiskt vara intresserad av uteliv OCH jaktfrågor. Man kan dessutom anse att svåra ämnen får diskuteras. Jobbigt, kanske. Och?
 
Förlåt, men det är inte jag som svävar iväg i denna tråd. Vad gäller uteliv så sitter det ihop med varg, jakt och politik. Alldeles oavsett vad du må tycka.


Men starta gärna nya trådar, istället för att förstöra denna.

Du kommer med felaktiga påståenden om folks åsikter, du pratar om tortyr, ett pågående krig mellan "stad och landsbygd", arméer och inplanterade vargar. Sen kan du inte svara på relevanta frågor gällande dina uttalanden.

Om det inte är att sväva iväg enligt dig, ja då ska du nog, återigen, hålla dig till ryggdunkar-kompisarna på Svensk Jakts forum. Där slipper du "svåra" frågor...
 
Mod kanske kan se till att de som hela tiden skriver sönder denna tråd får en tillsägelse eller liknande?


Sen kan vi återgå till huruvida ett par hörlurars vara eller inte skall leda till 31 dagar i häktet. Demokrati?
 
Sen kan vi återgå till huruvida ett par hörlurars vara eller inte skall leda till 31 dagar i häktet. Demokrati?

Vad har det med demokrati att göra?

Möjligen kan det ha med rättssäkerhet att göra.

Men nu vet vi ju faktiskt inte om det bara handlade om detta med hörlurarna. Det finns ju ingen släppt förundersökning (och det är väl bara om det går vidare till åtal som förundersökningen blir offentlig). Nån får väl JO-anmäla ärendet så vi får veta hur det gått till.

Eller så inser vi att Karl Hedin är en av tusentals brottsmisstänkta varje år och hans fall är inget som får vårt rättssystem att stå eller falla.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.