Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tesen som Karl Hedin driver, dvs att aktivister styr i Sverige och att det pågår en kamp mellan stad och landsbygd är ju härmed alldeles för tydligt bevisat.
Att NOA inte har hörlurar är en Monty pythonsketch. Helt overkligt.


Den stora frågan nu är hur länge man kan sparka på hunden innan den bits...

På vilket sätt pågår en kamp mellan stad och landsbygd?

På vilket sätt är det bevisat?
 
Detta är ju fortfarande helt bortom overkligt. Man skulle kunna säga att det är något som kanske kan ske i en liten obskyr bananrepublik någonstans. Om man är snäll.

Jag har lyssnat på bandinspelningen igen med mina privata hörlurar, som är sådana där som popartister har, och då framgår det att någon varg aldrig skjutits, säger åklagare Lars Magnusson.

Tycker man fortfarande att detta gått rätt till är man antingen en aktivist, eller helt dum i huvudet.

https://svenskjakt.se/start/nyhet/battre-horlurar-tips-till-polisen/

Sen sitter du och länkar till den kanske mest aktivistiska tidningen av dem alla, Svensk Jakt.
Som är så långt ifrån opartisk i målet det bara går.

Svensk Jakt är ju jägarförbundets hatorgan som sprider direkta uppmaningar till grova jaktbrott i sitt forum och där folk på riktigt sitter och erkänner sina egna jaktbrott i dess forum-del.
Detta har pågått under mycket lång tid och jag själv har skickat en mängd information om detta till berörda myndigheter.

Jägarförbundet vars ordförande Torbjörn Larsson har alltså en personlig nollvision på Varg, ett förflutet bland rovdjurshatarna i Riksjägarna och som på riktigt hotar myndigheterna med "The Italian way" om han inte får jaga Varg årligen oavsett hur stor stammen är...

Bara så att du vet vad du faktiskt länkar till.

Tänk om jägarförbundet hade varit lika intresserad av att stävja den ökande illegala jakten istället för att bedriva polishat och håna myndigheter som faktiskt ser allvaret i vad som pågår i skog och mark.

Men återigen. Karl Hedin är en lögnare, en pajas i sammanhanget. En okunnig sådan som har så mycket faktafel i sina föredrag att bara det vore brottsligt :)

Nu får vi ju vänta på FUP:en om det går till åtal men det lär ju i så fall finnas mycket där som vi inte har en aning om. Mycket försvårande omständigheter.
Det handlar ju trots allt om uppsåtet snarare än om någon faktisk Varg har avlivats som ju nu verkar uteslutet.
 
På vilket sätt pågår en kamp mellan stad och landsbygd?

På vilket sätt är det bevisat?

Och på vilket sätt har Vargen en del i detta? :)
Det är för mig och nästan alla andra en stor gåta.

Jag förstår mycket väl att folk kan vara bittra över att landsbygden har utarmats genom politiska beslut, utflyttning, dålig ekonomi i landsbygdskommuner och en herrans massa annat.

Men att använda Vargen, som Karl Hedin gör, som ett slagträ i den debatten blir ju bara absurt och patetiskt.

Landsbygden har långt större problem än någon stackars Varg som aldrig någon ser röken av.

Den dagen Karl Hedin förstår detta har han kommit långt.
 
Nying - Klarar du inte av att svara på de frågor du får, vilka är en följd av dina påståenden?

Karl Hedin satt häktad, i en fyllecell, flera dagar. Han väcktes en gång i timmen. Förnedrades. Han var sedan frihetsberövad i 31 dagar.


31 dagar. Utan bevis. I landet där polisen inte har tid att utreda våldtäkter. Där vi som bor på landet kan glömma att polisen har tid att hjälpa oss. Men gud nåde om vi går i ett vargspår(vilka förövrigt finns på varannan skogsväg), då sätter Stockholm in helikoptrar och en halv armé med superpoliser.



Han är nu släppt, eftersom poliserna inom supergruppen NOA inte har popartisthörlurar utan man var tvungna att gissa vad som sades under, den olagliga, avlyssningen. Man kan ju även spekulera i om man valde att strunta i ord som talade till Karls fördel, men det skulle ju isf betyda att NOA består av... aktivister.



Nej - jag behöver inte svara på någonting, jag visar bara hur jävla ruttet detta land har blivit. Stad mot landsbygd och vargfrågan är där en tydlig symbolfråga som klart påvisar synen hos de flesta i storstan.
 
31 dagar. Utan bevis.
Det är lite poängen med en häktning, den görs baserat på misstanke. Det behövs alltså ingen bevisning för att hålla nån häktad, det behövs bara skälig misstanke.

https://www.aklagare.se/ordlista/h/haktning/

Och i det här fallet skedde väl häktningen för att det fanns risk för undanröjande av bevis.

Fyllecell låter också konstigt, dessa brukar nämligen vara i arresten, vilket är nåt helt annat än häktet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tillnyktringscell

https://sv.wikipedia.org/wiki/Häkte

Observera att fyllecellen är alltså hos polisen, medans häktet är hos kriminalvården.
 
Karl Hedin satt häktad, i en fyllecell, flera dagar. Han väcktes en gång i timmen. Förnedrades. Han var sedan frihetsberövad i 31 dagar.


31 dagar. Utan bevis. I landet där polisen inte har tid att utreda våldtäkter. Där vi som bor på landet kan glömma att polisen har tid att hjälpa oss. Men gud nåde om vi går i ett vargspår(vilka förövrigt finns på varannan skogsväg), då sätter Stockholm in helikoptrar och en halv armé med superpoliser.



Han är nu släppt, eftersom poliserna inom supergruppen NOA inte har popartisthörlurar utan man var tvungna att gissa vad som sades under, den olagliga, avlyssningen. Man kan ju även spekulera i om man valde att strunta i ord som talade till Karls fördel, men det skulle ju isf betyda att NOA består av... aktivister.



Nej - jag behöver inte svara på någonting, jag visar bara hur jävla ruttet detta land har blivit. Stad mot landsbygd och vargfrågan är där en tydlig symbolfråga som klart påvisar synen hos de flesta i storstan.

Att Karl "förnedrades" är väl bara han själv som hävdar?

Visst fanns det bevis - ett vittne bl.a.

Vilken hjälp av polisen har du saknat?

"Går i ett vargspår" - vad menar du?

Varannan skogsväg? Jag skulle gärna träffa dig, så kan du visa mig dessa spår på varannan skogsväg - intresserad?

En halv armé? - Har du gjort värnplikten?

Fanns det inte tillstånd till avlyssningen menar du?

Menar du att de flesta människorna på "landsbygden" är emot varg?
Vad är definitionen av stad respektive landsbygd i ett sådant resonemang, är exempelvis Mora en stad? Leksand?
 
Karl Hedin satt häktad, i en fyllecell, flera dagar. Han väcktes en gång i timmen. Förnedrades. Han var sedan frihetsberövad i 31 dagar.


31 dagar. Utan bevis. I landet där polisen inte har tid att utreda våldtäkter. Där vi som bor på landet kan glömma att polisen har tid att hjälpa oss. Men gud nåde om vi går i ett vargspår(vilka förövrigt finns på varannan skogsväg), då sätter Stockholm in helikoptrar och en halv armé med superpoliser.



Han är nu släppt, eftersom poliserna inom supergruppen NOA inte har popartisthörlurar utan man var tvungna att gissa vad som sades under, den olagliga, avlyssningen. Man kan ju även spekulera i om man valde att strunta i ord som talade till Karls fördel, men det skulle ju isf betyda att NOA består av... aktivister.



Nej - jag behöver inte svara på någonting, jag visar bara hur jävla ruttet detta land har blivit. Stad mot landsbygd och vargfrågan är där en tydlig symbolfråga som klart påvisar synen hos de flesta i storstan.

Att han skulle ha förnedras är det väl bara Karl Hedin själv som påstår?

Och hans utsända lakejer som du själv tillhör men som överhuvudtaget inte har nån aning om nånting.

Självklart passar det bättre att hävda att man totalt förnedrats om man ska profitera på historien och skriva en bok? Vad skulle den annars sälja på?

Han var/är misstänkt för grovt jaktbrott. Därför satt han häktad. Precis som alla andra som är misstänkta för brott sitter häktade. Vad är problemet?
Ska vi inte ha häktning i Sverige eller vad?

Ska de buras in direkt? Eller ska kriminella personer lämnas att fritt röra sig i samhället under utredningens gång?

En sån ordning kan man såklart inte ha så vad yrar du om?

Hur vet att att det inte finns bevis? Det är ju uppenbart så att det finns försvårande omständigheter i det här fallet. Men eftersom ingen FUP har släppts så hur ska du kunna veta vad utredningen innehåller??

Du blandar ju också äpplen och päron hej vilt och vet inte vad du pratar om i vanlig ordning.

Den åklagare som utreder detta är alltså miljöåklagare. Av Sveriges 950 åklagare är det väl 3-4st som är miljöåklagare och sysslar med sådana mål.
Det tar alltså överhuvudtaget inga resurser ifrån våldtäkter som du ljuger om.

Det som är beklagligt är att det för ca 10år sedan var tvunget att upprättas en speciell miljöåklagarenhet pga den ökande illegala jakten i vårt land.
Att det är uppdelade ansvarsområden är mycket bra så inte alla springer på allt.

Inga konstigheter och det suger som sagt inte resurser ifrån övriga brott.

Tänk om jägarförbundet hade arbetat aktivt att motverka den illegala jakten istället för att elda på den. Då hade kanske inte denna enhet behövts?
Det är ju brotten i sig som suger resurser och inte de som utreder dem.

Att du sitter och försvarar grova jaktbrott är beklagligt men säger en del om den svans Karl Hedin har efter sig.

"300 000 Varg bara i Nordeuropa"
"Varg bidrar inte till biologisk mångfald"
"Varg gör enorma skador på landsbygd..."

Och en herrans massa ytterligare förljugna citat ifrån Karl Hedin.

Vad är det som är så viktigt för dig som gör att du anser att det är viktigare att låta potentiella fängelsestraff gå fria framför att utreda saken till botten?

Själv bidrar du med "Vargspår på varannan skogsväg", "sätter in en superarmé ifrån Sthlm..." och annat trams.

Vi har 300 Vargar i Sverige. Näst sämst vargtäthet i hela Europa efter Norge. Bland över 20 länder. Detta trots bäst förutsättningar av alla länder med abnorma mängder bytesdjur och otroligt glesbefolkat.

Ändå sitter en gapande minoritet och gråter som barn och att det är "krig" mellan landsbygd och storstad :)

HAHA, ja herregud...

Landsbygden har stora problem, det är helt rätt. Vargen är dock inte en del av detta.
 
Senast ändrad:
Tråkigt

Jag tycker att det är synd att så många eldar på motsättningarna mellan stad och land. Jag har själv bott i Stockholm i 20 år och på landet snart i 40 år. det finns trevliga och mindre trevliga människor på bägge ställen. Låt oss bedöma människor efter deras handlingar i stället för att bedöma dom utifrån var dom bor. Dom allra flesta är - trots allt- väldigt trevliga.

Beträffande den våldsamma reaktion som vargen verkar åstadkomma så är det så att vi praktiskt taget utrotat vargen tidigare och sedan anpassat vår djurhållning och vårt uppträdande i naturen efter det faktum att det inte finns några vargar. Nu när vargen börjar komma tillbaka - även om stammen är liten- så kanske vi behöver anpassa oss även efter detta.

På många ställen på vår jord arbetar man aktivt för att förhindra utrotning av hotade arter men i Sverige propagerar en hel del människor för att en art, som är/var naturligt förekommande i vår natur, inte skall tillåtas. Litet bisarrt tycker jag.
 
Nu när vargen börjar komma tillbaka - även om stammen är liten- så kanske vi behöver anpassa oss även efter detta.

Frågan är hur mycket anpassning som egentligen behövs. Tittar man på statistiken så är vargens skador på tamdjur (och människor) helt försumbar jämfört med många andra saker.

Det största "problemet" med vargen är att den tar vilt, d.v.s. den minskar jägarnas kvoter. Men det är ju i sig något som beror på att jägarna låtit viltstammarna växa så mycket att de t.o.m. blivit ett problem för skogsbruket.

Jag tycker ju det verkar mycket smidigare att ha en vargstam som håller efter älgarna än att jägare ska behöva göra det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.