Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår verkligen inte dessa "snälla stäng tråden" och liknande.

Diskussioner är det bästa människan kan syssla med.

Synd att du inte ägnar dig åt diskussion då Nying. Förklara dina påståenden. Svara på de frågor du får.

Att posta länkar till Svensk Jakts artiklar är inte diskussion.
 
Det finns inga belägg för din lösning är den lättaste.
Ger bara länstyrelsen tilllstånd att skjuta av mer så blir det åka av. Snabbare enklare och inte minst. De som vårdar faunan (de med jakträtt gör faktiskt det) blir nöjda. Win-win i älgfrågan.

Om man inte godtar denna lösning så får det mig att tro att frågan egentligen inte handlar om älgstammens storlek utan det finns ett underliggande argument som skulle gynnas. Nämligen man vill ha mer varg och använder det som argument för att "lösa" älgfrågan.

Jag vet inte vad denna "vård" skulle bestå av? Utfodring av vildsvin vintertid? Tycker du att det har gått bra? Men vem ska betala kostnaderna som nu uppstår i form av trafikolyckor och skador på jordbruket? Ja, inte är det jägarna i alla fall - de tutar på som om inget har hänt. Vi andra får betala kalaset. Jägarkåren har med sin bristfälliga kunskap och ointresse för ekologi visat sig olämplig att överhuvud taget ha något att säga till om när det gäller den svenska faunan. Det finns ju ett ordspråk som är väldigt passande i sammanhanget; att inte sätta bocken som trädgårdsmästare.
 
Synd att du inte ägnar dig åt diskussion då Nying. Förklara dina påståenden. Svara på de frågor du får.

Att posta länkar till Svensk Jakts artiklar är inte diskussion.

Jag hävdar bestämt att det finns aktivister inom rättsväsendet. Jag hävdar även att det pågår ett tämligen tyst krig mot landsbygden. Det är mycket allvarligt.

Jag ser inte någon poäng att älta dessa ståndpunkter här, däremot hoppas jag att några personer kanske vaknar av mina länkar.


... Däremot är det uppfriskande att läsa vad ni andra diskuterar. Lite kul ibland, lite sorgligt ibland. Men alltid bra att folk tycker och tänker.
 
Jag hävdar bestämt att det finns aktivister inom rättsväsendet. Jag hävdar även att det pågår ett tämligen tyst krig mot landsbygden. Det är mycket allvarligt.

Jag ser inte någon poäng att älta dessa ståndpunkter här, däremot hoppas jag att några personer kanske vaknar av mina länkar.


... Däremot är det uppfriskande att läsa vad ni andra diskuterar. Lite kul ibland, lite sorgligt ibland. Men alltid bra att folk tycker och tänker.

Ok inser du inte själv felaktigheterna i dina påståenden då du inte klarar av att svara på mina följdrågor? Borde göra dig fundersam att du själv saknar argument.

Du vill att några personer ska "vakna" genom att läsa artiklar på Svensk Jakt? Tragikomiskt om du och andra får sin "kunskap" genom att läsa dessa artiklar och ventilera sina åsikter i forum som Svensk Jakts , Ja-sägare till Karl Hedins propaganda utan egen åsikt och med kanske ännu mer bristande kunskaper i ekologi än Karl själv och med en felaktigt inpräntad bild av verklighet, erhållen genom "diskussion" med jägarkompisar.
 
Ok inser du inte själv felaktigheterna i dina påståenden då du inte klarar av att svara på mina följdrågor? Borde göra dig fundersam att du själv saknar argument.

Du vill att några personer ska "vakna" genom att läsa artiklar på Svensk Jakt? Tragikomiskt om du och andra får sin "kunskap" genom att läsa dessa artiklar och ventilera sina åsikter i forum som Svensk Jakts , Ja-sägare till Karl Hedins propaganda utan egen åsikt och med kanske ännu mer bristande kunskaper i ekologi än Karl själv och med en felaktigt inpräntad bild av verklighet, erhållen genom "diskussion" med jägarkompisar.

Tyck vad du vill, helt ok. Jag tar dock inga anteckningar.
 
Tyck vad du vill, helt ok. Jag tar dock inga anteckningar.

Att du inte svarar på frågor är inte ett tyckande det är fakta.

Anser du dig vara en värdig representant för jägarkåren och/eller forummedlemmar på Svensk Jakt?

I så fall gör du verkligen dig och dina likasinnade en, ursäkta vitsen, riktig björntjänst genom att visa prov på okunskap, oförmåga och förutfattade meningar.

Misstänker att du inte kan besvara den frågan heller...
 
Att du inte svarar på frågor är inte ett tyckande det är fakta.

Anser du dig vara en värdig representant för jägarkåren och/eller forummedlemmar på Svensk Jakt?

I så fall gör du verkligen dig och dina likasinnade en, ursäkta vitsen, riktig björntjänst genom att visa prov på okunskap, oförmåga och förutfattade meningar.

Misstänker att du inte kan besvara den frågan heller...


Jag har aldrig påstått mig representera någon eller någonting.

Du verkar ha det lite svårt med humöret, mår du bra?
 
Jag har aldrig påstått mig representera någon eller någonting.

Du verkar ha det lite svårt med humöret, mår du bra?

Sedärja, du kan ju besvara en fråga, åtminstone när det är till din fördel. Tänk så lätt det går om du bara försöker.

Humöret har jag inga problem med och jag mår bra.
Har inga problem med vare sig "Krig", "Arméer", "avsaknad av hjälp från polis" eller "vargspår på varannan bilväg" som du har.
 
Jag vet inte vad denna "vård" skulle bestå av? Utfodring av vildsvin vintertid? Tycker du att det har gått bra? Men vem ska betala kostnaderna som nu uppstår i form av trafikolyckor och skador på jordbruket? Ja, inte är det jägarna i alla fall - de tutar på som om inget har hänt. Vi andra får betala kalaset. Jägarkåren har med sin bristfälliga kunskap och ointresse för ekologi visat sig olämplig att överhuvud taget ha något att säga till om när det gäller den svenska faunan. Det finns ju ett ordspråk som är väldigt passande i sammanhanget; att inte sätta bocken som trädgårdsmästare.

Vad viltvården består av kan man ha olika åsikter. Det ändrar dock inte det faktum att ansvaret för det tidigare nämnda ligger på den som har jakträtten.
 
På vem ligger ansvaret för att vildsvinen river upp villatomter och älgarna äter upp skogsplanteringar?

Skogsplanteringar är (oftast) en skogsfastighet så där ligger ansvaret på ägaren av planeringen. Ofta i gemenskap med de gemensamma grannarna. De brukar kallas i folkmun för jaktlaget.

Då ingen äger grisarna utan de får röra sig fritt tills de skjuts så är heller ingen ansvarig för vad de gör på en villatomt där det inte finns någon jakträtt. Det är alltså oreglerat och man får be grisarna att gå genom en skylt eller staket. Ungefär som man gör med andra lösa individer högre upp i näringskedjan som man gärna vill skjuta men inte har lov till :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.