Kantlist till brygga

Någon som har ett tips på en bra kantlist att sätta på utsidan av en kanotbrygga, för att skydda kajakerna när man går i och ur?

Gummimatta som skärs från kasserade transportband. Kan vara så styvt att de är svårt att vika runt kanten och kan färga lite svart om man dra kanoterna över det men det är världsliga bekymmer jämfört med report ;-)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skriv och hör med peterwi här på forumet. Han har lagt en fin kant av filt (tror jag) på sin brygga. Kanske det går att se på några av hans bilder.

Skriv och hör med peterwi här på forumet. Han har lagt en fin kant av filt (tror jag) på sin brygga. Kanske det går att se på några av hans bilder.

Hej ! Jag har använt en gammal brandslang som jag skurit upp. Det blir då kvar en vikning och inga problem att skruva fast skoningen över bryggkanten. Har funkat fint nu i snart två år.

Av gammalt liggunderlag kanske? Använder sönderklippt dito för att skydda dotterns optimistjolle på den hemmasnickrade båtvagnen. Näst fast den med exempelvis pappspik. Spikskallen "sjunker ner" i liggunderlaget och gör således ingen skada på känsliga glasfiberytor eller vad du nu har för material i kajaken/kanoten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips