Kanadensare 3-6 dagar rundtur

Hej! Nån som har tips på tursförslag, skulle vilja ge mig ut med kanoten i en miljö med lite mer vildmarkskänsla.
Letar efter turförslag där jag kommer tillbaka till bilen när jag går i "mål". Spelar ingen större roll vart i landet.
Ge gärna även förslag om ni har tips på längre turer :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Åsnen borde väl kunna funka för en rundtur. Jag har inte varit där, men funderat över det.

Immeln är annars fint, med vildmarkskänsla, men svårt att få fram en rundtur.

Jag har en gång tagit taxi från den parkerade bilen till startplats vid vandring och funderat över att även göra detta vid paddling, men det kräver dock att man först kör och dumpar kanoten/kajaken och sedan kör till målet för att därefter ta taxi tillbaka igen... lite meckigt. I just Immelsystemet skulle det dock kunna funka tänker jag, då det är ganska avlånga sjöar som ligger lite halvparallellt.

Färnebofjärdens Nationalpark

Gott om vindskydd men inte så mycket tältplatser. 4 öppna stugor. Riktig vildmark. Myggvarning mitt i sommaren.

Har paddlat åkers styckebruk och båven tidigare. Börjar snegla på malingsbo kloten, verkar kunna vara schysst 😊

Långvattnet och Stora Korslången uppe vid Kloten är jättefina och ger vildmarkskänsla. Sen finns många andra sjöar, men det blir till att bära emellan dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips