Kan man blanda Shimano-Campagnolo?

Anledningen till min fråga är att då jag funderade på att utrusta min gamla racer med STI-reglage så såg jag att Campagnolos Ergopower var mycket billigare. Men då jag frågade de på Cykel-City i Lund så hävdade de bestämt att det går ej att blanda Shimano och Campagnolo.

Dock har jag sett annonser där det står att cyklarna har komponenter från både Shimano och Campagnolo.

Så därför undrar jag om det är möjligt att blanda komponenter från Shimano och Campagnolo?

MVH
mathias

Modolo!

Hej! Det finns många fallgropar när man skall blanda olika tillverkares delar, eller delar från olika komponentgrupper för den delen! Jag kan därför bara råda dig att ta reda på delarnas årsmodel,grupp och produktnr.och ringa runt till kunniga butiker, tex ECI i Stockholm(tel:08-6483480 tror jag). Det finns dock prisvärda handtag av STI/Ergo-typ från Modolo med bra kvalite. Dessa går att justera så att de passar både Campagnolo 8/9 och Shimano 7/8/9delat. De finns i flera modeller och prisklasser. St John Street Cycles i England har en modell: Modolo Morphos mod:XCIII(£42.55) som även säljs i en kit med styre etc. Kolla här: http://www.sjscycles.com/store/vIndex.htm

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipset!

Till att börja med vill jag tacka dig för tipset.

Dock undrar jag om du, eller någon annan på Utsidan, har erfarenhet av att beställa saker från företaget ifråga?

Det jag undrar över är ev pålägg etc. Är lite osäker över vad som gäller då man beställer från England i allmänhet och sjscycles i synnerhet.

Tacksam för svar
mathias

Har beställt från dem ett antal gånger och de har varit pålitligheten själv. Verkar ha stor vana och bra rutiner för internethandel. Angående fraktkostnad gå in på deras kontaktsida och klicka på den persons e-mailadress som handhar frakter. Tala om vad du ska ha så får du snabbt ett svar på fraktkostnaden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips