Kameraväska?

Kan iof vara läge att fråga hur omfattande din kamerautrustning är, om du vill ha kameran redo för ögonblicksskott, eller om du endast tar planerade bilder.

Personligen ogillar jag att ha extra väskor med mig och vill gärna integrera kamerautrustningen i befintlig packning. Jag vill ofta ha med mig min D300 + nikkor 17-55/2.8 och 70-200/2.8 VR. Kameran vill jag ha skjutklar förrutom i hällregn, då den får åka ned i ryggsäcken. Jag känner mig inte bekväm med en stor toploadväska på bröstet. Därför har jag börjat snegla på alternativa lösningar. Är nu väldigt sugen på att testa B-Grip nästa säsong.

http://www.cameraclean.co.uk/B-Grip.php

På den gamla anloga tiden förra milleniet

så hade jag en Nikon FE2 med en 85:a eller 35:a i topplocksfickan på ryggsäcken. Gick att få fram utan att ta av ryggsäcken. Hade vadderat topplocket med tyg och liggunderlagmot yttertyget. Det andra objektivet i en halvhård objektivväska på samma plats i topplocket.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips