Kamchatka halvon

Hej.
Jag och en kompis drommer/planerar en tur till Kamchatka-halvon sommaren 2004.

Vi ar intresserade av information som finns att tillga.

Om nagon har varit dar skulle vi ocksa mycket garna ta kontakt med han/hon/de.

Jag ar i Indien just nu men hemma till forsta mars.

Om ni vet nagot om framforallt hur det fungerar att vandra pa Kamchatka, restrektioner, mojligheter att proviantera eller allt annat av intresse maila mig pa

johan.l.marklund@spray.se

Med tack pa forhand Johan Marklund
 
Hej!
Såg du den svenska dokumentären som gick på SVT under jul? Om en tjej som åkte till Kamchatka och bl a visade gamla bilder från en gammal svenska bok, det var en känd svensk "äventyrare" som jag tyvärr ej kommer ihåg namnet på som skrivit boken. Några hon träffade hade aldrig träffat en utlänning förut :) Men det var ett väldigt intressant program som du inte bör missa!
/Danne
 
Danne W; sa:
Hej!
Såg du den svenska dokumentären som gick på SVT under jul? Om en tjej som åkte till Kamchatka och bl a visade gamla bilder från en gammal svenska bok, det var en känd svensk "äventyrare" som jag tyvärr ej kommer ihåg namnet på som skrivit boken. Några hon träffade hade aldrig träffat en utlänning förut :) Men det var ett väldigt intressant program som du inte bör missa!
/Danne

Tejejen heter Lena Haglund och ävenstyraren Sten Bergman. Förvörigt så var det ett mycket bra program, och det underlättade ju verkligen att Lena Haglund talar ryska och verkligen fick kontakt med folk.

http://www.sveriges-television.net/dokumentarfilm/dokumentaren/dok301.htm
 
Danne W; sa:
Hej!
Såg du den svenska dokumentären som gick på SVT under jul? Om en tjej som åkte till Kamchatka och bl a visade gamla bilder från en gammal svenska bok, det var en känd svensk "äventyrare" som jag tyvärr ej kommer ihåg namnet på som skrivit boken.

En resa i Sten Bergmans fotspår var programmets tema och jag håller med om att det var intressant!!

/Dave
 
Boken rekommenderas!

Hej!

Jag läste hittade Bergmans bok "Med hundsläde på Kamchatka" på en loppis för tre kronor. Boken är klart läsvärd och en källa till kunskap för den som vill dit.

//Anders
 
Sten Bergman har skrivit en massa böcker om sina expeditioner och resor. De är mycket läsvärda och innehåller flera uppslag för den som vill göra spännande resor.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.