Kajaktips till köpsugen 2 meter lång paddlare...

Sitter lite i samma sits som er. Jag är ca 195 lång och väger runt 80kg. Har provat några kajaker men dom flesta längre kajaker är också lite bredare i brunnen vilket gör att jag inte har så bra kontakt. Prova en Tahe wind 535 idag som var just för bred och inte riktigt vad jag letade efter. provsatt en Tahe reval också som var nästan perfekt bortsett från att pedalerna var ett läge för korta. Någon som har ett tips på något likvärdigt revalen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kolla efter en begagnad Point65 XP, den borde klara en 2m paddlare utan problem. Bredden är 54cm med bra paddelisättning, vilket gör att den inte känns för bred och samtidigt klarar tung vikt upp till 150kg inkl last. Tillverkas inte längre, närmast är väl deras XP18, som ser lite sportigare ut.
Jag köpte en sådan 2003, och använder den fortfarande mellan surfskipassen, och den har hållit standarden väl.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips