Kajakklubb i Stockholm???

Tjena!Skulle vilja gå med i en kajakklubb i Stockholm.Någon som har tips om en bra, trevlig och aktiv klubb? Tack! MvH, Erik.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
kajak i Stockholm

Tack Magnus!Bor på Söder och är intresserad utav turpaddling, icke tävling. Så jag ska kolla på Brunsvikens Kajak Klubb. Vad anser du om Stockholms Kajak Klubb på Kungsholmen?

Hej Erik! Jag har just skickat in anmälan till BKK. Verkar vara den mest aktiva tur/havspaddlar klubben, men så är den nog Sveriges största. Vi kanske ses på månadsmötet: Onsdag 15 Augusti, Kl 19; Fåglar i skärgården. Vill du paddla en rundan innan så maila bara!(klicka på "profil" etc). Hur gick det med att beställa prylarna föresten?(Ursäckta för mitt aningen negativa svar...! :))

BKK

Tjena Peter!Var och kollade läget hos BKK i eftermiddags, verkade bra. Fint läge, osv. Ska nog bli medlem också. Jag hör av mig när allt är fixat så kan vi sticka ut på en tur. Ha det bra, Erik.

Kajakklubb

Den absolut mest aktiva kajak"klubben" i stockholm är ju friluftsfrämjandet. Du går med i främjandet och väljer vilken lokalavdelning du vill tillhöra, t,ex stockholm, huddinge, tyresö, järfälla osv och kan då för en billig penning hänga med på turer med vilken lokalavdelning som helst. Gå gärna med i Brunnsvikens kk också som ett komplent så är du helgarderad. Friluftsfrämjandet kajaksidor http://www.paddlingsnyaadress.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips