Kajakist i blåsväder vid Donsö

Nja, inte vilka söndagar som helst väl?
Inte när det är blåsigt utan när det är passande väder för fälttjänst.

Här i den lilla ort jag jobbar, så slår det nästan aldrig fel. På de riktigt fina vår- och försommardagarna är det klart mer än 50% chans att Kling och Klang har kontroll bakom en särskild kurva (på väg mot lunchstället) för att säkerställa att alla har bätet på, och ev kan man få blåsa också.

Jag tycker det är jättebra, för vårt eget bästa, jag undrar bara var kontrollerna är under resten av året...

Den här diskussionen är ju helt HYSTERISKT rolig ju! Håller på att trilla av stolen av skratt!! Undrar om den hemlige kajakisten någonsin kommer att ge sig tillkänna...?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Gav en vindpinad kajakist lite hjälp på traven idag (med moped av alla möjliga sätt..) och är mycket nyfiken på hur det gick att ta sig hela vägen till sig till saltholmen i blåsten?

Hyfsat lugnt och fint längs öarna förutom sista biten i blåset. Såg två grupper med tiotals häger och svanar nära de små öarna vid bron. Vindsurfarna blåste förbi utanför Fiskebäck.
Det var roligt att se din moped igen!
/S

Hyfsat lugnt och fint längs öarna förutom sista biten i blåset. Såg två grupper med tiotals häger och svanar nära de små öarna vid bron. Vindsurfarna blåste förbi utanför Fiskebäck.
Det var roligt att se din moped igen!
/S

Skönt att höra.
Mopeden på bilden hittade jag på nätet, den du åkte var ju blå =)

Kanske man skulle köpa sig en flakmoppe i stället? Var hittar man såna nuförtiden?

Nya är det nog norsjö som gäller. Men att lägga 40-50.000 på en ny sådan känns inte vettigt (rostar på rekordtid och har allmänt kassa komponenter från kina)
Begagnade hittar du på blocket, men handväxlade gamla mopeder slits och reservedlarna är dyra..
Du får både en ok beg bil och ett takräcke för 50.000 ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips