kajakförvaring i Stockholms innerstad?

jag funderar på att skaffa en kajak, men undrar över hur man gör med förvarning i innerstaden? Är det någon som har ett hett tips, el förslag så vore jag tacksam.

Annars får man väl gå med i en kajakklubb....hmmm

Hej, vet inte om det är tillräckligt nära, men Örnsbergs kanotsällskap hade några platser att hyra ut i Gröndal tidigare i år.

Mvh, Mats

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hejsan!
Håller precis själv på att kolla upp detta eftersom håller på att köpa en kajak: tror det enda som gäller är att bli medlem och sedan försöka få en plats. Det här har jag lärt mig hittills:

Brunnsviken: 3 års lö ca ...
Stockholms K-sällskap (under V-bron): också lång kötid
Vaxholm: oklart har inte fått ngt svar ännu
Örnsberg: inga platser på Reimers men ev. i Gröndal

Hör gärna av dig och berätta om du fått napp ngnstans!

häls,
Charlotte

Kolla info@assaren.nu

logo.gif
Årstavikens Segelsällskap verkar ha platser http://www.assaren.nu/
"Kanotsektionen

Det finns lediga platser i kanotskjulet. Kontakta styrelsen på info@assaren.nu för "

kolla med båtklubbar

hade själv samma problem.
Är nu medlem i Essinge Båtklubb sedan ett par år tillbaka. Till en början var vi 2-3 kajakägare som fick vara kajakägande medlem i båtklubben på prov men nu är det permanent. Klubben har bara plats för 12 kajaker så för närvarande har vi inga platser men kanske finns det andra båtklubbar som kan ta in kajakmedelemmar. På sommaren ligger ju alla båtar i vattnet och kajaker tar inte så stor plats.
Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips