kajakförvaring i Stockholms innerstad?

jag funderar på att skaffa en kajak, men undrar över hur man gör med förvarning i innerstaden? Är det någon som har ett hett tips, el förslag så vore jag tacksam.

Annars får man väl gå med i en kajakklubb....hmmm

Hej, vet inte om det är tillräckligt nära, men Örnsbergs kanotsällskap hade några platser att hyra ut i Gröndal tidigare i år.

Mvh, Mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hejsan!
Håller precis själv på att kolla upp detta eftersom håller på att köpa en kajak: tror det enda som gäller är att bli medlem och sedan försöka få en plats. Det här har jag lärt mig hittills:

Brunnsviken: 3 års lö ca ...
Stockholms K-sällskap (under V-bron): också lång kötid
Vaxholm: oklart har inte fått ngt svar ännu
Örnsberg: inga platser på Reimers men ev. i Gröndal

Hör gärna av dig och berätta om du fått napp ngnstans!

häls,
Charlotte

Kolla info@assaren.nu

logo.gif
Årstavikens Segelsällskap verkar ha platser http://www.assaren.nu/
"Kanotsektionen

Det finns lediga platser i kanotskjulet. Kontakta styrelsen på info@assaren.nu för "

kolla med båtklubbar

hade själv samma problem.
Är nu medlem i Essinge Båtklubb sedan ett par år tillbaka. Till en början var vi 2-3 kajakägare som fick vara kajakägande medlem i båtklubben på prov men nu är det permanent. Klubben har bara plats för 12 kajaker så för närvarande har vi inga platser men kanske finns det andra båtklubbar som kan ta in kajakmedelemmar. På sommaren ligger ju alla båtar i vattnet och kajaker tar inte så stor plats.
Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips