Kajakbutik i Skåne?

Hej! Vi är ett par, boende i Malmö, som är på jakt efter en kajakbutik i Skåne/ Köpenhamn. Några tips? Viktigt med kunnig personal då vi är ganska nya inom ämnet :)
 
Ny inom kajak och paddla Köpenhamn - Malmö. Ursäkta att jag är lite direkt nu, men det är bara jävligt korkad!
En 7km lång överfart, strömt vatten och trafik med stora fartyg, vad skulle kunna gå snett?
 
Ny inom kajak och paddla Köpenhamn - Malmö. Ursäkta att jag är lite direkt nu, men det är bara jävligt korkad!
En 7km lång överfart, strömt vatten och trafik med stora fartyg, vad skulle kunna gå snett?
Ursäkta jag är lite direkt nu, men är det någon som är korkad är det nog du. Vi är inte nybörjare? Däremot har vi inte koll på kajakbutiker i Malmö-Köpenhamnsområdet? Vi har bott i Göteborg tidigare? Och överfarten är 20-25 km, inte 7 😘
 
Det är lite svårt att avgöra er nivå om man jämför inlägg 1 och 8 (och vad betyder alla frågetecken?) men oavsett så tycker jag att paddla för att korsa Öresund låter som en dålig och farlig ide. Särskilt i en kajak man inte paddlar så mycket tidigare. Dessutom på tok för mycket stora båtar som inte ser och har svårt att väja för en eller två kanotister.
Ta en titt på marinetraffic eller motsvarande AIS-sajt för att se hur många fartyg som passerar per timme och hur stora de är.

/Patrik, kan tänkta mig många roligare ställen att paddla på
 
Ni skrev i första inlägget : ....... Några tips? Viktigt med kunnig personal då vi är ganska nya inom ämnet :)

Hur bör det tolkas enligt er? Kanske, vi är proffspaddlare men inte kapabelt att hitta en kajak butik i närheten? Ber i så fall om ursäkt att min svenska språkförståelse är lite dåligt utvecklad och jag inte kunde läsa ordentlig mellan raderna.

Sen skrev jag att den idén är korkad med utgångspunkt att ni skrev att ni är ny i ämnet. Och har man bara lite aning om riskerna så bör man komma ungefär till samma slutsats.

Det är en rätt ordentlig skillnad att kalla en idé korkad eller en person, som ni gjorde i ert svar.
Sen är själva överfarten över öppet vatten ca. 7-8 km, resten är att paddla längst kusten eller öar, det är hyffsat drullesäker och spelar ingen större roll.

Lycka till med kajakköpet.

Over and out!
 
Det är lite svårt att avgöra er nivå om man jämför inlägg 1 och 8 (och vad betyder alla frågetecken?) men oavsett så tycker jag att paddla för att korsa Öresund låter som en dålig och farlig ide. Särskilt i en kajak man inte paddlar så mycket tidigare. Dessutom på tok för mycket stora båtar som inte ser och har svårt att väja för en eller två kanotister.
Ta en titt på marinetraffic eller motsvarande AIS-sajt för att se hur många fartyg som passerar per timme och hur stora de är.

/Patrik, kan tänkta mig många roligare ställen att paddla på
Okej. Tack för omtanken. Nu har jag gjort överfarten 2 gånger så är inte i behov av tips och råd. Det är heller inte det tråden handlar om. Finns en annan tråd om det ämnet 👍
 
Ni skrev i första inlägget : ....... Några tips? Viktigt med kunnig personal då vi är ganska nya inom ämnet :)

Hur bör det tolkas enligt er? Kanske, vi är proffspaddlare men inte kapabelt att hitta en kajak butik i närheten? Ber i så fall om ursäkt att min svenska språkförståelse är lite dåligt utvecklad och jag inte kunde läsa ordentlig mellan raderna.

Sen skrev jag att den idén är korkad med utgångspunkt att ni skrev att ni är ny i ämnet. Och har man bara lite aning om riskerna så bör man komma ungefär till samma slutsats.

Det är en rätt ordentlig skillnad att kalla en idé korkad eller en person, som ni gjorde i ert svar.
Sen är själva överfarten över öppet vatten ca. 7-8 km, resten är att paddla längst kusten eller öar, det är hyffsat drullesäker och spelar ingen större roll.

Lycka till med kajakköpet.

Over and out!
Ja, jo. Det är bra med kunnig personal i kajakbutik? (Men det ÄR svårt att lösa mellan radera) Självklart handlar det ju inte om att hitta EN kajakbutik, självklart klarar vi av det, men att hitta en bra med kunnig personal, det är ju kanske inte det lättaste om man inte bott här tidigare?
Och nej, lille vän. Överfarten Malmö - Köpenhamn är inte 7-8 kilometer. Du passerar två öar som du inte får gå iland på? (En smal remsa kanske, men proffsspelare som du behöver väl knappast ta en paus :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin71 kajakbutik i Holland Paddling allmänt 3
Ante J Kajakbutik Gdansk Paddling allmänt 3
Big_Chife Kajakbutik??? Paddling allmänt 1
Stadsbon Nybörjare, paddla 4 dagar i södra Skåne Paddling allmänt 1
cliffisen Nybörjarkurs i Skåne (Malmö med omnejd) Paddling allmänt 4
Lost Wanderer Kanotcamping i Skåne - Ett måste! Paddling allmänt 2
annelie.bottne Butik i Skåne som säljer tillbehör till kajak Paddling allmänt 3
monstergeddan Kajakkurs i Skåne? Paddling allmänt 10
Isbjornen Påskpaddling i Skåne Paddling allmänt 0
supersemla Paddla i Skåne? Paddling allmänt 2
JAD Paddelvatten i skåne med bebis/barn Paddling allmänt 3
hrungnir Ringsjön i skåne Paddling allmänt 1
brainsplatter Paddling i skåne/blekinge/småland Paddling allmänt 4
alven Trevlig paddelsjö i södra Småland/norra Skåne Paddling allmänt 1
Eva Maria Kursus i havkajak for nybegyndere i Skåne Paddling allmänt 6
dalasjosonen_hotmail.com Forsfarare i Skåne sökes Paddling allmänt 1
tompa77 Forspaddlingskurser i Skåne / Blekinge? Paddling allmänt 6
bazze85 Paddla i skåne? Paddling allmänt 7
Cederqvist Kurs i Skåne Paddling allmänt 4
weber_45 ForsKajak i skåne...???? Paddling allmänt 4
azur padling i skåne (Rönne/ Helge) Paddling allmänt 1
havskayak Skåne Paddling allmänt 5
Globetrotter Träna i bassäng i Blekinge alt. N-östra skåne. Paddling allmänt 5
Mattedd Hyra kajak i Skåne Paddling allmänt 0
kisarna Kajakförvaring Malmö/Sydvästra Skåne Paddling allmänt 1
Silverfox Paddla kajak i Skåne nu i helgen. Paddling allmänt 1
Uthyrning i skåne Paddling allmänt 0
Mikro paddeltips i skåne? Paddling allmänt 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.